W 2015 roku rynek online, po nieznacznym wyhamowaniu dynamik w roku wcześniejszym, powrócił do dwucyfrowego tempa rozwojowego, notując historycznie trzeci pod względem wielkości indeks wzrostu i przekraczając rekordową wartość 3 mld zł. Jeśli ten trend się utrzyma, komunikacja cyfrowa w 2016 roku ma szansę zarobić od 3,5 do 3,75 mld zł. Ów dynamiczny wzrost jest odbiciem m.in. tego, w jaki sposób użytkownicy korzystają z urządzeń podłączonych do internetu. Szczególnie widoczne jest to w przypadku dwóch segmentów w obszarze cyfrowym – mobile i wideo. Z roku na rok rosną one w siłę i nic nie wskazuje, aby ta tendencja miała ulec zmianie.
Tradycyjnie, poszczególne rozdziały Raportu Strategicznego zostały przygotowane przez przedstawicieli Grup Roboczych IAB Polska oraz wzbogacone wypowiedziami ekspertów. W raporcie znajdują się odpowiedzi na najbardziej bieżące pytanie dotyczące rynku online, m.in.:
Zobacz również
- Jakie wyzwania stoją przed polskim rynkiem online?
- Jak zmieniają się oczekiwania użytkowników tak w przypadku dostępnych treści, jak i robienia zakupów w sieci?
- W jaki sposób marki wykorzystują dane o użytkownikach do tworzenia strategii marketingowej, rozwoju produktu i budowania pozytywnych doświadczeń klientów?
Raport, będący podsumowaniem działań branży internetowej w 2015 roku, a także określeniem prognoz na rok bieżący, jest dostępny wraz z czerwcowym wydaniem magazynu „Harvard Business Review Polska”. Premierowo otrzymali go także uczestnicy Forum IAB 2016.
Zapraszamy do lektury raportu INTERNET 2015/2016.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach