TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Raport ZenithOptimedia o konsumpcji mediów: w 2016 roku czas korzystania z mobilnego internetu wzrośnie o 28%

Ilość czasu, jaką ludzie na całym świecie poświęcają na korzystanie z mobilnego internetu wzrośnie w tym roku o 27,7%, podnosząc całościową konsumpcję mediów o 1,4% − wynika z opublikowanego dziś przez ZenithOptimedia raportu Media Consumption Forecasts.
O autorze
2 min czytania 2016-06-14

Konsumpcja wszystkich pozostałych mediów, w tym również internetu na urządzeniach desktopowych, spadnie łącznie o 3,4%.

To druga edycja corocznego raportu Media Consumption Forecasts, który analizuje zmieniające się wzorce konsumpcji mediów i szacuje jak ilość czasu spędzanego na korzystaniu z różnych mediów zmieni się między 2016 a 2018 rokiem. Raport obejmuje dane dotyczące czasu przeznaczanego na czytanie dzienników i magazynów, oglądanie telewizji, słuchanie radia, oglądanie filmów w kinie, korzystanie z internetu i oglądanie reklam OOH. Tegoroczna edycja raportu zawiera dane z 71 krajów, w tym z Polski.

Konsumpcja internetu − 71% via mobile

Czas poświęcany na korzystanie z internetu na urządzeniach desktopowych rósł szybko w pierwszych latach tej dekady − z 36 minut dziennie w 2010 do szczytowej wartości 52 minut dziennie w 2014 roku. Teraz jednak spada, bo internauci korzystają częściej z urządzeń mobilnych. W 2015 roku mobile wyprzedził desktop, stając się dominującym sposobem dostępu do internetu. W tym roku ludzie na całym świecie spędzą średnio 86 minut dziennie korzystając z internetu na urządzeniach mobilnych, podczas gdy na urządzeniach typu desktop będą korzystać z niego średnio przez 36 minut dziennie. Oznacza to, że 71% konsumpcji internetu odbywa się via mobile. Regionem, w którym dominuje mobile jest Azja Pacyficzna, gdzie 73% konsumpcji internetu odbywa się na urządzeniach mobilnych. Tuż za nią plasuje się Ameryka Północna, z udziałem mobile na poziomie 72%.

Konsumpcja mobile rośnie kosztem innych mediów

Konsumpcja mobilnego internetu rośnie kosztem wszystkich innych mediów. Według prognoz ZenithOptimedia globalnie średni czas spędzany na korzystaniu z internetu na urządzeniach mobilnych wzrośnie w tym roku o 27,7%, podczas gdy czas spędzony w sieci za pośrednictwem urządzeń desktopowych spadnie o 15,8%. Zmniejszy się także czas konsumpcji tradycyjnych mediów: kina o 0,5%, outdooru o 0,8%, telewizji o 1,5%, radia o 2,4%, dzienników o 5,6% i magazynów o 6,7%.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Analitycy ZenithOptimedia zwracają uwagę, że podane wartości odnoszą się jedynie do czasu spędzonego na kontakcie z wymienionymi mediami w ich tradycyjnych formach − z drukowanymi publikacjami, programami emitowanymi przez kanały telewizyjne i stacje radiowe. Duża część czasu spędzanego w internecie jest poświęcana bowiem na konsumpcję treści tworzonych przez tradycyjnych wydawców. Właściciele tradycyjnych mediów zainwestowali wiele w rozwój ich internetowych wersji, a niektóre z nich zdobyły popularność, jakiej nigdy nie miały wersje offline. Ekspansja konsumpcji mobilnego internetu jest dla tradycyjnych wydawców w takim samym stopniu szansą, jak i zagrożeniem.

Mobile napędza ciągły wzrost konsumpcji mediów

Wzrost konsumpcji internetu − najpierw desktopowego, a teraz mobilnego − napędził o 7,9% wzrost całościowej konsumpcji mediów pomiędzy 2010 a 2015 rokiem, od 403 do 435 minut dziennie. W tym roku, według autorów raportu, konsumpcja mediów wzrośnie o 1,4%, w 2017 − o dalsze 1,2%, a w 2018 roku, kiedy konsumpcja mobile zacznie się stabilizować, już tylko o 0,4%. Analitycy ZenithOptimedia spodziewają się, że globalnie średni czas spędzany na konsumpcji mediów wyniesie w 2018 roku 448 minut.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Telewizja wciąż dominuje w globalnej konsumpcji mediów

Pomimo ostatnich spadków, tradycyjna telewizja pozostaje zdecydowanie najpopularniejszym medium na świecie, przykuwając uwagę widzów przez 177 minut dziennie w 2015 roku. Internet, angażujący średnio przez 110 minut dziennie zajmuje drugie miejsce. W 2015 roku telewizja odnotowała 41% udział w globalnej konsumpcji mediów. Według prognozy ZenithOptimedia w 2018 roku jej udział wyniesie 38%, podczas gdy udział internetu wyniesie 31%.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się