Real-time marketing w 2013 roku

Real-time marketing w 2013 roku
Przegląd akcji z 2013 roku z wykorzystaniem komunikacji real-time marketingowej przygotował Tomasz Zamarlik, Creative Director w Grupie Brandoo.
O autorze
2 min czytania 2014-02-07

1. Starbucks: Starbucks Snow Day

Kiedy w lutym 2013 roku media zaczęły informować o nadciągającej na Wschodnie Wybrzeże Ameryki Pn. burzy śnieżnej Nemo, na profilach firmowych sieci kawiarni Starbucks w mediach społecznościowych zaczęły pojawiać się zdjęcia z filiżanką parującego płynu i wpisy dotyczące śniegu. Posty zaczęły rozchodzić się bardzo szybko i wyświetlać się internautom, którzy klikali w hashtagi: #Nemo, #blizzard i podobne.

Branża: spożywcza/kawiarnie

 

2. Oreo: OREOmotionpics

Oreo postanowiło powtórzyć sukces swojej akcji przeprowadzonej podczas Super Bowl, tym razem w trakcie gali rozdania Oscarów. 24 lutego 2013 roku, w trakcie trzech i pół godziny firma zamieściła na Twitterze 4 posty hashtagami: #OREOmotionpics, nawiązujące do filmowego wydarzenia. Każdy dotyczył innego tematu: bajki Wreck-It-Ralps, Jamesa Bonda, serialu Walking Dead (który był konkurencyjnym dla Oscarów show, emitowanym w tym samym czasie). Ostatni z postów pojawił się zaraz po ogłoszeniu zwycięstwa filmu Argo. Tweety zawierały animowane elementy (GIF).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Branża: spożywcza/producent żywności

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3. Oreo: Oreo’s Royal Baby

Oreo bardzo szybko zareagowało również na narodziny królewskiego potomka. Na profilu marki 22 lipca 2013 pojawiły się tweety nawiązujące do tego zdarzenia. Choć inne firmy, takie jak Coke, Starbucks czy Pampers także odpowiedziały na wydarzenie, to jednak posty generowane przez Oreo wzbudziły najwięcej emocji. Wywołały odzew w postaci 6 milionów retweetów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Branża: spożywcza/producent żywności

 

4. WestJet: WestJet Christmas miracle

Linie lotnicze przygotowały niespodziankę świąteczną dla swoich 250 pasażerów. W akcji na 3 lotniskach wzięło udział 175 wolontariuszy WestJest. Najpierw zebrano życzenia od pasażerów, co do prezentów, które chcieli otrzymać, aby wręczyć je im na docelowym lotnisku. Video zamieszczone na Facebooku zebrało do tej pory 32 279 135 odsłon.

Branża: lotnicza

5. Taco Bell: Taco Bell Branded Pin

Taco Bell zaprezentowało innowacyjną promocję z geo-targetowaniem wykorzystującą Waze – aplikację dla kierowców. Firma wysyłała specjalną ofertę dla osób, które używały aplikacji stojąc na czerwonym świetle, z informacją o restauracji, w pobliżu której się znajdują.

Branża: spożywcza/Fast Food

6. Master Card: Acceptance Matters

Master Card zareagowała szybko na wieść o tym, że Sąd Najwyższy USA uchylił część ustawy federalnej DOMA (Defense of Marriage Act) stwierdzając, że zakaz małżeństw homoseksualnych jest niezgodny z konstytucją amerykańską i z zasadą wolności wszystkich obywateli. Firma wykupiła tweet promocyjny z hashtagiem #gaymarriage. Oczywiście gigant wykorzystał wydarzenie do informowania swoich fanów o promocji. Wygenerowano 4409 tweetów i 43,4 mln odsłon z użyciem tego hashtaga.

Branża: finansowa

7. PepsiCo: Rockstar Team

PepsiCo wraz z agencją Buzz Media i Brand24 zorganizowały akcję promującą napój Rockstar Energy Drink. Przy wykorzystaniu narzędzi do monitoringu w mediach społecznościowych wyławiano osoby, które zamieszczały statusy z których wynikało, że potrzebują energii. Następnie powołany do akcji Rockstar Team odnajdywał te osoby i wręczał im pakiety promocyjne.

Branża: spożywcza/producent napojów

8. Qualcomm: Best bus stop ever

Amerykańska firma informatyczna Qualcomm zorganizowała akcję promocyjną na przystankach autobusowych. Umieściła na nich plakaty zawierające adres URL. Na ludzi, którzy za pomocą telefonu odwiedzili stronę, czekała niespodzianka w postaci nietypowego środka transportu.

Branża: IT/mobile/internet

9. Samsung: All eyes on the S4

Samsung zorganizował w Zurychu akcję promocyjną dla telefonu Samsung Galaxy S4. Biorący w niej udział mogli wygrać urządzenie, które wyposażone jest w funkcję Smart Pause. Dzięki nie telefon „wie”, kiedy użytkownik na nie patrzy. Im dłużej ochotnik spoglądał na telefon, tym większą zniżkę mógł otrzymać. Utrudnieniem było wprowadzenie „rozpraszaczy”. Gra kończyła się wraz z utratą kontaktu wzrokowego z telefonem. Telefon można było zdobyć za darmo po 60 minutach nieprzerwanego wpatrywania się w niego.

Branża: telekomunikacja/mobile

10. Adobe: Adobe Creative Day

Wydawca Photoshopa w ramach szerokiej akcji Create Now World Tour przygotował dużo mniejszych akcjach w miastach na świecie. Na jednym z przystanków w Finlandii zamontowano ekran, który pokazywał efekt prac grafika. W samochodzie nieopodal przystanku przekształcał on zdjęcia osób czekających na autobus (wykonane przez jedną z wielu kamer zainstalowanych w okolicach i na przystanku).

Branża: informatyczna/oprogramowanie

Autor: Tomasz Zamarlik, Creative Director w Grupie Brandoo

Zestawienie pochodzi z raportu „Marketing na przełomie 2013/2014” >>>