Rebranding Gazeta.pl: portal prezentuje nowe logo i strategię

Rebranding Gazeta.pl: portal prezentuje nowe logo i strategię
Gazeta.pl kontynuuje zmiany, które rozpoczęła jesienią 2024 r. i prezentuje nowe logo symbolizujące zmiany w podejściu do treści i technologii.
O autorze
1 min czytania 2025-04-16

– W maju 2024 roku zapytaliśmy czytelników „Co Cię wkurza w portalach?”. Odpowiedziało nam ponad 2 tys. internautów, którzy podzielili się swoimi słusznie krytycznymi uwagami oraz oczekiwaniami. To był dla nas ważny impuls, aby wziąć się do roboty. Z naszych ankiet wynika, że portale mają ogromną pracę do wykonania. Zmiany, które wprowadzamy to reakcja na tę potrzebę czytelników. Nowa Gazeta.pl napędzana jest przez zrozumienie świata i ludzi. Naszą misją jest dostarczanie rzetelnych, angażujących treści, które pomagają lepiej zrozumieć otaczającą nas rzeczywistość, przyciągając jednocześnie uwagę jak najszerszego grona odbiorców – tłumaczy Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl.

W nowej odsłonie portalu Gazeta.pl nie brakuje doskonale znanych internautom formatów, m.in. podcast „Co to będzie” Marty Nowak i Miłosza Wiatrowskiego-Bujacza, „To nie takie proste” Grzegorza Sroczyńskiego czy „Ja wysiadam” Agnieszki Matrackiej. Na portalu znajdziemy również sekcję „Dzień w skrócie” z trzema najważniejszymi newsami dnia.

Jak tłumaczą przedstawiciele Gazeta.pl, zmiany w strategii redakcji są związane z nowym wyglądem portalu. Zmienione logo jest proste, nowoczesne, inspirowane dialogiem i socialowym charakterem marki. Czytelny font w prostokątnym dymku nadaje mu wyrazisty charakter, a limonkowy kolor ma je wyróżniać je na tle konkurencji. 

W procesie projektowania zastosowane zostały narzędzia oparte na Big Data, wykorzystano również wyniki badań czytelników i ich feedback. Proponowane po rebrandingu rozwiązania zwiększają interakcję użytkowników ze stroną, sprawiając, że korzystanie z portalu staje się jeszcze bardziej intuicyjne. 

Nową strategię pozycjonowania portalu zespół Gazeta.pl stworzyła we współpracy z agencją Stratosfera. Projekt nowego logo Gazeta.pl przygotował Szymon Skrzypczak (Bidermann+Wide) wraz ze Stratosferą. Za implementacje i design strony odpowiada zespół Gazeta.pl. 

Zdjęcia: mat. pras.

PS Łódź, k***a – czyli co poszło nie tak? [FELIETON]