– W maju 2024 roku zapytaliśmy czytelników „Co Cię wkurza w portalach?”. Odpowiedziało nam ponad 2 tys. internautów, którzy podzielili się swoimi słusznie krytycznymi uwagami oraz oczekiwaniami. To był dla nas ważny impuls, aby wziąć się do roboty. Z naszych ankiet wynika, że portale mają ogromną pracę do wykonania. Zmiany, które wprowadzamy to reakcja na tę potrzebę czytelników. Nowa Gazeta.pl napędzana jest przez zrozumienie świata i ludzi. Naszą misją jest dostarczanie rzetelnych, angażujących treści, które pomagają lepiej zrozumieć otaczającą nas rzeczywistość, przyciągając jednocześnie uwagę jak najszerszego grona odbiorców – tłumaczy Rafał Madajczak, redaktor naczelny Gazeta.pl.
W nowej odsłonie portalu Gazeta.pl nie brakuje doskonale znanych internautom formatów, m.in. podcast „Co to będzie” Marty Nowak i Miłosza Wiatrowskiego-Bujacza, „To nie takie proste” Grzegorza Sroczyńskiego czy „Ja wysiadam” Agnieszki Matrackiej. Na portalu znajdziemy również sekcję „Dzień w skrócie” z trzema najważniejszymi newsami dnia.

Jak tłumaczą przedstawiciele Gazeta.pl, zmiany w strategii redakcji są związane z nowym wyglądem portalu. Zmienione logo jest proste, nowoczesne, inspirowane dialogiem i socialowym charakterem marki. Czytelny font w prostokątnym dymku nadaje mu wyrazisty charakter, a limonkowy kolor ma je wyróżniać je na tle konkurencji.
W procesie projektowania zastosowane zostały narzędzia oparte na Big Data, wykorzystano również wyniki badań czytelników i ich feedback. Proponowane po rebrandingu rozwiązania zwiększają interakcję użytkowników ze stroną, sprawiając, że korzystanie z portalu staje się jeszcze bardziej intuicyjne.
Nową strategię pozycjonowania portalu zespół Gazeta.pl stworzyła we współpracy z agencją Stratosfera. Projekt nowego logo Gazeta.pl przygotował Szymon Skrzypczak (Bidermann+Wide) wraz ze Stratosferą. Za implementacje i design strony odpowiada zespół Gazeta.pl.
Zdjęcia: mat. pras.