Rebranding PizzaPortal – nowe logo, nowa strona i nowe rozwiązania dla osób zamawiających jedzenie online

PizzaPortal, jeden z największych w Polsce serwisów służących do zamawiania jedzenia online, odświeża swoją markę wprowadzając nowe logo oraz stronę internetową, dzięki której zamawianie jedzenia online będzie jeszcze łatwiejsze.
O autorze
2 min czytania 2016-08-09

Serwis PizzaPortal działa na rynku polskim od 2010 roku i skupia oferty największej liczby restauracji w Polsce w blisko 400 miejscowościach w całym kraju. 21 grudnia 2015 roku zespół tego portalu wprowadził nową stronę mobilną serwisu, która już w pierwszym miesiącu działania przełożyła się na duży wzrost zamówień. To był pierwszy etap planu aktualizacji produktów firmy. Teraz czas na następne zmiany.

Strona desktopowa kluczem do sukcesu

Kolejnym krokiem rebrandingu PizzaPortal było unowocześnienie strony internetowej. Więcej niż połowa wszystkich zamówień przez PizzaPortal pochodzi z „dużej” strony, więc wiedzieliśmy, że właśnie wdrożenie zmian do niej jest dla nas najistotniejsze. Nowa funkcja na stronie desktopowej ma dziesięciokrotnie większy wpływ niż ta sama na stronie mobilnej – przyznaje Marcin Zaremba, Head of Product PizzaPortal. Nowa strona jest stworzona tak, aby każdy użytkownik, niezależnie od posiadanego urządzenia mógł z niej skorzystać. Stosujemy strategię podobną do znanego z systemów mailowych podejścia „catch-all” dzięki czemu klient zawsze z powodzeniem złoży zamówienie, nawet gdy nie ma zainstalowanej aplikacji mobilnej lub gdy korzysta z wyjątkowo egzotycznego urządzenia – wyjaśnia Marcin Zaremba.

Strona idealnie przystosowana do wszystkich urządzeń

Responsive Web Design to zestaw zasad, mechanizmów i wspierających technologii, które pozwalają tworzyć serwisy internetowe optymalnie wykorzystujące wielkość ekranu i typ interakcji. Silnik strony sprawdza parametry urządzenia i serwuje na nie wersję serwisu, który najlepiej wyświetla się na ekranie – niezależnie czy jest to komputer, tablet czy smartfon dowolnej wielkości. Zaleta tego podejścia polega na tym, że nową funkcję wystarczy wdrożyć raz i ta dostępna jest we wszystkich wersjach. My poszliśmy krok dalej niż „RWD” i zdecydowaliśmy się na wariację „Fluid RWD” – dzięki temu wygląd serwisu płynnie dostosowuje się do zachowania użytkownika i urządzenia. Tym samym jesteśmy gotowi na każdy wariant urządzeń, który pojawi się w przyszłości – nasz serwis będzie na to przygotowany – zdradza Marcin Zaremba.

Zamawianie jedzenia jeszcze nie było tak proste

Wprowadzone zmiany w treści strony sprawiły, że korzystanie z serwisu stało się prostsze i szybsze. Użytkownik, zamawiając posiłek, przechodzi kilka kroków – od wyszukania kuchni, wybrania restauracji i menu po sprawdzenie zamówienia w „koszyku”. W ten sposób sprawnie przechodzi od największego ogółu do faktycznego wyboru. Towarzyszą mu bardzo proste wizualne elementy, które dodatkowo usprawniają cały proces zamawiania. W tym wypadku poszliśmy pod prąd i zamiast dodawać coraz to nowe funkcje zdecydowaliśmy się wyeliminować te najmniej popularne, aby zyskać na przejrzystości i szybkości działania – dodaje Marcin Zaremba.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zmiany istotne dla użytkownika PizzaPortal w pigułce

Firmy dostosowują się do zmieniających się technologii oraz do pojawiających się nowych możliwości, dzięki którym użytkownicy mogą łatwiej, sprawniej i co za tym idzie z większą przyjemnością korzystać z danych produktów. Dzięki wprowadzonym przez PizzaPortal zmianom zamawianie posiłków przez platformę jest jeszcze bardziej przystępne i intuicyjne.

Zwieńczeniem wszystkich zmian, które mają na celu ułatwienie zamawiania jedzenia przez internet, jest wprowadzenie nowego logo PizzaPortal. Chcąc utrzymać pozycję lidera na rynku musimy rozwijać się oraz wprowadzać na bieżąco nowe rozwiązania, które dotyczą nie tylko sposobu korzystania ze strony internetowej lub aplikacji, ale również wizualnych aspektów – przyznaje Ewa Szczepaniak, Dyrektor Marketingu PizzaPortal w Polsce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wprowadzone zmiany istotne dla użytkownika:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • Strona ładuje się szybciej i jest czytelniejsza
  • Strona działa na wszystkich urządzeniach – bez względu na wielkość ekranu danego urządzenia
  • Proces zamawiania jest jeszcze łatwiejszy niż przedtem
  • Strona jest nowocześniejsza – również pod względem wizualnym
  • Wprowadzenia nowego logo PizzaPortal charakteryzuje metamorfozę całej platformy

Nowa strona PizzaPortal dostępna jest pod adresem. Krótka historia o tym czym zespół PizzaPortal inspirował się przy tworzeniu nowego logo: