Rebranding uPacjenta kolejnym krokiem w rozwoju firmy

Nowa identyfikacja wizualna i claim uPacjenta podkreślają nowoczesność usługi i jednocześnie akcentują ustabilizowaną pozycję rynkową firmy.
O autorze
2 min czytania 2020-07-06

uPacjenta rozpoczęło swoją działalność jako startup w 2017 roku. Od tego czasu firma dynamicznie się rozwija, poszerzając dostępność swoich usług oraz ich zakres, a także nawiązując kolejne współprace partnerskie.  Nowy etap w swojej działalności uPacjenta postanowiło odwzorować w zmienionej identyfikacji wizualnej i claimie „Kierunek Zdrowie”. Wprowadzone zmiany podkreślają historię marki, jednocześnie akcentując jej nowoczesność oraz mocno ustabilizowaną pozycję rynkową.

– Domowe badania krwi oraz konsultacje online z lekarzami i diagnostami, które oferujemy, cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Musimy przyznać, że z niszy, jaką były domowe badania krwi, zrobiliśmy trend i jest to dla nas ogromna satysfakcja. Biznes, który kilka lat temu zaczęliśmy tworzyć z Konradem Kargolem, Co-Founderem & COO uPacjenta, okazał się w pełni skalowalny. Dziś, przeprowadzając rebranding uPacjenta, możemy podkreślić, że jesteśmy nowoczesną marką, która prężnie rozwija się na rynku medycznym – mówi Dominik Swadźba, CEO uPacjenta.

Kierunek Zdrowie 

W swojej strategii uPacjenta skupia się na tym, aby w pozytywny sposób edukować swoich odbiorców i nie straszyć ich chorobami. Nowy claim podkreśla główny cel marki, jakim jest dbanie o zdrowie Polek i Polaków oraz zwiększanie ich świadomości na temat badań profilaktycznych. Kierunek Zdrowie nawiązuje także do specyfiki usługi realizowanej w domach, do których specjaliści dojeżdżają firmowymi samochodami. Na pojazdach również znajdzie się nowy logotyp oraz hasła związane z usługą.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nowy logotyp uPacjenta

Logotyp zaprojektowany przez Miłosza Cichonia i Aleksandrę Kutę, product designerów uPacjenta, symbolizuje swoją formą wartości marki i jej innowacyjność. Obowiązujący do tej pory logotyp został przekształcony w dwa ramiona krzyża, które przypominają przytulny dom. Dzięki wpisaniu znaku w kwadrat jest on bardziej spójny i wyraża ton oraz w styl, w jakim komunikuje się marka. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kolejna zmiana to użycie wersalików w samej nazwie marki. Wcześniejszy zapis z wykorzystaniem kapitalików był mylący dla odbiorców, którzy nie byli pewni, jak należy zapisywać nazwę oraz w jaki sposób ją wymawiać. Odświeżony logotyp klarownie pokazuje, jak należy czytać zapis nazwy uPacjenta.  

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Zaproponowane przez nas zmiany to świadoma ewolucja, a nie rewolucja, gdyż chcieliśmy zachować wykształcony przez lata charakter marki. Oprócz zmiany wyglądu samego sygnetu i fontu postanowiliśmy uprościć dotychczasową kolorystykę, która z uwagi na swoje nasycenie niekiedy sprawiała problemy z czytelnością.  Przekształciliśmy ją za pomocą obliczeń na kole kolorów w taki sposób, by była komplementarna. Dodaliśmy także gradient, który nadaje całemu logotypowi trójwymiarowości – mówi Miłosz Cichoń, product designer w uPacjenta. 

Rebranding marki uPacjenta to również m.in. szereg zmian na stronie internetowej upacjenta.pl, odświeżona komunikacja w mediach społecznościowych oraz nowe projekty materiałów promocyjnych.