Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Reckitt i marka Durex razem z Fundacją Edukacji Społecznej na kongresie ekonomii wartości

O autorze
3 min czytania 2022-12-01

23 listopada w ramach VII edycji kongresu Open Eyes Economy Summit w Krakowie odbyła się sesja specjalna, w której wzięła udział Inga Songin, dyrektor marketingu firmy Reckitt Health and Nutrition oraz dr n. społ. Magdalena Ankiersztejn-Bartczak, prezes Zarządu Fundacji Edukacji Społecznej (FES). Było to pierwsze wspólne wystąpienie po nawiązaniu pod koniec października partnerstwa strategicznego, którego celem jest zwiększenie świadomości na temat chorób przenoszonych drogą płciową oraz promowanie profilaktyki i pozytywnych zachowań w zakresie zdrowia seksualnego.

Tematem przewodnim sesji było miejsce edukacji w programach społecznych biznesu i sposoby ich realizacji, a także sens i zasadność angażowania się firm w ten obszar. Zdaniem Ingi Songin silne marki, tzw. love brands, mają swoje obowiązki wobec społeczeństwa, wywierając realny wpływ na codzienne życie i zachęcają do zmiany zachowań. Trend ten potwierdza tegoroczne badanie Edelman Trust Barometer[1], z którego wynika, że biznes umacnia się na pozycji lidera zaufania. Jest to efekt kryzysu autorytetów, który uwypukla rolę biznesu w kreowaniu postaw społecznych.

 

Dostęp do edukacji jest prawem każdego człowieka, a nie przywilejem. Mocno w to wierzę i jestem przekonana, że marki w swoich działaniach powinny zapewnić konsumentom szeroki dostęp do rzetelnej wiedzy i tym samym przekazać im większą sprawczość, by mogli sami o sobie decydować i zadbać o swoje zdrowie. Tak widzę proces budowania kultury self-care – mówi Inga Songin, dyrektor marketingu Reckitt Health and Nutrition.
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kwestia edukacji, szczególnie dotyczącej sfery seksualnej, jest w Polsce marginalizowana, a wręcz zamiatana pod dywan. Konsekwencje zaniedbań już są widoczne i potwierdzają potrzebę pilnych działań – kluczowym wyzwaniem jest normalizacja tej tematyki i partnerski dialog z młodymi ludźmi, często zagubionymi w świecie łatwo dostępnych i nieprzystających do rzeczywistości treści w Internecie. Sprawą szczególnej wagi jest zdrowie seksualne oraz upowszechnianie testowania w kierunku HIV. Pokutuje powszechne przekonanie, że choroby przenoszone drogą płciową są reliktem przeszłości, a HIV nadal zbiera żniwo, co potwierdzają przygnębiające statystyki. Z danych Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego wynika, że od 1 stycznia do 15 października wykryto zakażenie HIV u 1 805 osób i jest to o 96% więcej niż w tym samym okresie w roku ubiegłym. Jednocześnie tylko co setny Polak wykonał kiedykolwiek test na HIV.

Z okazji zbliżającego się Dnia Aids, który jak co roku obchodzimy 1 grudnia, chcemy przypomnieć, że wirus HIV nie zniknął z listy zmartwień ludzkości tylko uśpił naszą czujność. Dzięki nowoczesnym terapiom lekowym osoby seropozytywne mogą normalnie funkcjonować w społeczeństwie, jednak niezdiagnozowani nosiciele nieświadomie zarażają innych. Dlatego tak ważną rolę odgrywa profilaktyka, czyli odpowiedzialna aktywność seksualna z użyciem prezerwatywy jako jedynego skutecznego barierowego środka chroniącego przed chorobami przenoszonymi drogą płciową, a także testowanie, które jest proste, szybkie, anonimowe, bezpłatne, bezbolesne i nie wymaga specjalnego skierowania czy ubezpieczenia – przekonuje dr n. społ. Magdalena Ankiersztejn-Bartczak, prezes Zarządu FES.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Udział w Open Eyes Economy Summit był doskonałą okazją dla Reckitt i FES do pokazania, na czym w praktyce polega partnerstwo. W ramach akcji społecznej uczestnicy kongresu mogli bezpłatnie wykonać test w kierunku HIV, kiły i HCV w specjalnym na tę okazję postawionym przed centrum kongresowym kamperze, który był dostępny przez pełne dwa dni. Goście tego wyjątkowego wydarzenia nie zawiedli – Fundacja Edukacji Społecznej wspierana przez Reckitt i Durex wykonała 300 testów! To najlepszy przykład wzorcowej współpracy edukacji i biznesu. Tylko wspólnymi siłami możemy wpływać na pozytywną zmianę świadomości i zachowań, a co za tym idzie na mniejszą liczbę zakażeń – komentuje Inga Songin. I dowód na to, że idziemy w dobrym kierunku, zawiązując partnerstwa z organizacjami pozarządowymi działającymi od lat w obszarze zdrowia seksualnego i edukacji oraz realizując kampanie budujące świadomość zagrożeń – podsumowuje.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

 

Międzynarodowy kongres ekonomii wartości Open Eyes Economy Summit to jedyny w swoim rodzaju kongres ekonomiczny, który opiera się na założeniu, że biznes i gospodarka powinny bazować na wartościach społecznych jako fundamentach działań społecznych i wyborów konsumenckich. Filozofia Open Eyes mówi o konieczności budowania odpowiedzialnego społeczeństwa obywatelskiego. Udowadnia, że zrównoważony rozwój, pochylanie się nad potrzebami społecznymi, innowacje i konsekwentne wcielanie zmian przynoszą realne korzyści dla ludzi i środowiska. Tematem przewodnim tegorocznej edycji była wiarygodność. Reckitt wraz z marką Durex był sponsorem wspierającym wydarzenia. Testowanie w ramach akcji społecznej Durex i FES jest zapowiedzią wspólnych działań podejmowanych z racji nadchodzącego Dnia Aids. Reckitt wraz z marką Durex pracują również nad możliwością bezpłatnego dodawania testów do zakupów na stronie durex.pl.

[1] odpowiedzialnybiznes.pl/aktualno%C5%9Bci/biznes-umacnia-sie-na-pozycji-lidera-zaufania-edelman-trust-barometer-2022/