Raport „Overall 2019 Activity Volume” przedstawia wielkość obrotów poszczególnych agencji i grup mediowych, wyniki sprzedaży usług specjalistycznych (m.in.: digital, analityka, badania, branded content, influencer marketing) oraz szacunkowe udziały w rynku. Zestawienie wyników tegorocznego raportu z poprzednim pokazuje, że Starcom zwiększył swój udział z 16,6% do 16,9%, a tym samym podwyższył swoją przewagę nad agencją numer 2 w rankingu z 1,4 do 4,1 pp i pozostaje liderem na polskim rynku. Jednocześnie agencja mediowa Zenith odnotowała w 2019 r. 11 % wzrost biznesu, dzięki czemu w rankingu RECMY awansowała z 6. na 4. pozycję, a jej udział w rynku wynosi 8 proc.
Z raportu również wynika, że Publicis Media, do której należą agencje mediowe Starcom, Zenith, Spark Foundry i Performics, zwiększyła w ub.r. swój udział w rynku z 28,5% do 29,3%, zmniejszając jednocześnie dystans do lidera z 8,4 do 3,3 pp. Przewaga Publicis Media nad trzecią na liście grupą mediową w Polsce wzrosła z 18,8 punktów procentowych do 19,3.
Zobacz również
– Jestem niezwykle dumny, że konsekwentnie wdrażana Wizja pozwala naszym Agencjom osiągać ponadprzeciętne wyniki. Koncentracja na budowaniu biznesu Klienta, umiejętność liderowania procesom zmian, oparcie swoich rekomendacji na analityce i danych, kreatywność oraz innowacja zdefiniowana przez bycie ciekawym nowego oraz dbałość o detal i dążenie do perfekcyjnej realizacji, pozwala naszym Agencjom być prawdziwym partnerem biznesowym. Nie walczymy o bycie największym – walczymy, aby być najlepszym. Możliwe jest to dzięki wspaniałym talentom oraz liderom, którym najmocniej gratuluję oraz dzięki wymagającym Klientom, którzy nam zaufali, i którym bardzo za to dziękuję – mówi Piotr Piętka, co-CEO Publicis Groupe.
W raportach RECMA oceniana jest konkurencyjność agencji mediowych na podstawie konkretnych wskaźników. RECMA publikuje rankingi dotyczące m.in.: wielkości, skuteczności nowobiznesowej oraz usług specjalistycznych świadczonych przez agencje mediowe.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce