1 listopada br. wystartowała kampania promująca imprezę muzyczną Red Bull Soundclash, wykorzystująca niestandardową reklamę OOH w postaci tzw. “muzycznych wiat”. Na 55 citylightach zlokalizowanych na wiatach przystankowych AMS w Warszawie można zeskanować etykietę NFC przy pomocy telefonu wyposażonego w odpowiedni moduł zbliżeniowy lub alternatywnie – zeskanować kod QR. Etykiety NFC i kody QR prowadzą do strony mobilnej, na której marka Red Bull udostępniła fanom Acid Drinkers oraz Fisz Emade Tworzywo utwory zespołów walczących w Red Bull Soundclash. Strona umożliwia również oddanie głosu na wybrany zespół, co jest przedsmakiem rywalizacji, która odbędzie się 22 listopada w Soho Factory w Warszawie.
– Technologia zbliżeniowa NFC pozwala użytkownikowi telefonu na odczytanie w mgnieniu oka wiadomości zaszytej w postaci np. łącza do strony internetowej poprzez zbliżenie urządzenia do obiektu (np. plakatu). To wygodne rozwiązanie, które nie wymaga wykorzystania specjalnej aplikacji potrzebnej chociażby do zeskanowania kodu QR. Po kilku dniach od startu kampanii widzimy, że etykiety NFC są chętnie skanowane – mówi Adrian Kielich, Mobile Marketing Coordinator w Mobext Polska. – Marka Red Bull bez wątpienia przeciera szlaki i wyznacza kierunek wykorzystania technologii NFC w reklamie zewnętrznej. Jestem przekonany, że już niedługo NFC na stałe zagości w naszej miejskiej rzeczywistości – dodaje.
Zobacz również
Kampania na nośnikach reklamy zewnętrznej AMS jest elementem warszawskiej kampanii reklamującej Red Bull Soundclash – starcia muzycznego dwóch zespołów: Acid Drinkers oraz Fisz Emade Tworzywo. Będzie to pierwsza polska edycja Red Bull Soundclash, która jednocześnie zainauguruje Europejskie Targi Muzyczne Gazety Co Jest Grane.
Poza wiatami przystankowymi event promowany jest kampanią multimedialną wykorzystującą radio, OOH, Indoor (Empik), kina, prasę i Internet.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Za pomysł i implementację technologii NFC w kampanii odpowiada agencja mobile marketingu Mobext Polska. Media zaplanował i zakupił dom mediowy MPG.
Słuchaj podcastu NowyMarketing