Emotikonki cieszą się ogromną popularnością zwłaszcza wśród płci pięknej. Czy jednak ikonki reprezentują dziewczyny, które ich używają? – takie pytanie zadało Always w swojej nowej reklamie Always #LikeAGirl – Girl Emojis.
Dużo różowego koloru, brak ikonek pokazujących kobiety w cenionych zawodach (na przykład prawnik czy lekarz) oraz uprawiających aktywności sportowe – to tylko niektóre uwagi wypowiedziane przez młode dziewczyny na pytanie Always.
Zobacz również
Czy w takim razie emotikonki również posługują się steoretypami? Jakie emotikonki chciałyby zobaczyć młode dziewczyny? Obejrzyjcie reklamę:
Ps.
To oczywiście nie pierwsza reklama Always z cyklu #LikeAGirl. Jeżeli jeszcze nie mieliście okazji, zobaczcie pozostałe:
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ps. 2
Na temat emotikonek, choć w nieco innym kontekście, zwracała już uwagę marka Dove. Więcej na ten temat tutaj.