Z badania Consumer Barometer 2017 wynika, że już 70% Polaków korzysta ze smartfonów. Dla 57% z nich smartfon jest tak samo ważnym lub ważniejszym niż komputer urządzeniem, na którym korzysta z internetu. Bumper Ads zostały stworzone właśnie z myślą o mobilnych użytkownikach, którzy nie mają czasu lub możliwości skupienia uwagi na tradycyjnej 30-sekundowej reklamie. Ich celem jest wzmocnienie przekazu oraz idei kampanii reklamowej, a także call to action czy zwiększenie świadomości marki. Bumper Ads charakteryzują się efektywnym kosztem dotarcia do tysiąca odbiorców (cost per mille – CPM) i większą częstotliwością, dzięki czemu gwarantują znaczny zasięg nawet przy ograniczonym budżecie.
W tym roku zespół YouTube przygotował pierwsze polskie zestawienie Bumper Ads Leaderboard. Poniżej prezentujemy pełną listę najbardziej rozpoznawalnych Bumper Ads w Polsce:
Zobacz również
1. eos lip stick commercial 6″ Polish
Marka: eos
Agencja mediowa: in-house
Agencja kreatywna: b.d.
2. Milka Chocolate & Vanilla. Lodowy, czekoladowy, chcę go!
Marka: Froneri – Milka ice creams
Agencja mediowa: MEC
Agencja kreatywna: WAVEMAKER
3. LEGO® NINJAGO®: FILM- Bumper #NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Marka: LEGO® NINJAGO®
Agencja mediowa: in-house
Agencja kreatywna: b.d.
4. Oreo. Kruchy, lodowy, biorę go!
Marka: Froneri – Oreo
Agencja mediowa: MEC
Agencja kreatywna: WAVEMAKER
Słuchaj podcastu NowyMarketing
5. TO – bumper 5s pl
Marka: Warner Bros Polska
Agencja mediowa: in-house
Agencja kreatywna: b.d.
6. Holiday Park & Resort – Nowe Ośrodki, Krótkie Pobyty
Marka: Holiday Park&Resort
Agencja mediowa: in-house
Agencja kreatywna: b.d.
7. DUNKIERKA I bumper
Marka: Warner Bros Polska
Agencja mediowa: in-house
Agencja kreatywna: b.d.
8. Manhattan na Manhattanie / *Liestyle edition / Vanilla Chocolate
Marka: Froneri – Manhattan
Agencja mediowa: MEC
Agencja kreatywna: SPIN OFF
9. Milka Oreo Sandwich
Marka: Milka
Agencja mediowa: Dentsu Aegis Network
Agencja kreatywna: b.d.
10. WHISKAS POTRAWKA
Marka: Whiskas Polska
Agencja mediowa: MediaCom
Agencja kreatywna: BBDO
Bumper Ads umożliwiają efektywne dotarcie do użytkowników smartfonów, jednak stawiają także wyzwanie reklamodawcom. Przykucie uwagi widza i zwiększenie świadomości marki oraz oferty prezentowanej w danej kampanii w trakcie zaledwie 6 sekund wymaga dostosowania działań do kilku dobrych praktyk w trakcie tworzenia reklam.