Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Chcesz wdrażać AI w swojej firmie z głową, a nie z chaosu? Szukasz realnych przykładów, sprawdzonych narzędzi i praktycznej wiedzy od tych, którzy naprawdę to robią? Weź udział w konkursie i wygraj wejściówkę na AI Manager Day 2025.

SZCZEGÓŁY

Reklama natywna pod lupą grupy roboczej IAB Europe

IAB Europe uruchamia nową Grupę Roboczą, która zajmie się tematem reklamy natywnej. Grupa Native Advertising, we współpracy z grupami IAB Europe Brand Advertising oraz Policy, podejmie próbę odpowiedzi na wyzwania biznesowe oraz legislacyjne stojące przed podmiotami zaangażowanymi w tworzenie
O autorze
1 min czytania 2015-10-12

i emisję tej formy reklamy. W grupie będzie uczestniczyło siedmiu przedstawicieli polskiej branży marketingu online, wytypowanych przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.

„Reklama natywna jest dynamicznie rozwijającą się formą komunikacji z klientem. Dlatego tak istotne jest wypracowanie i promowanie dobrych praktyk i standardów rynkowych, przy jednoczesnym zadbaniu, aby ten ważny kanał komunikacji nie został zbytnio lub niewłaściwie uregulowany. Cieszy tak duże zaangażowanie polskich ekspertów w prace Grupy Roboczej Native Advertising”, wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.

Temat reklamy natywnej jest obecnie szczególnie aktualny, gdyż Komisja Europejska pracuje nad możliwością uregulowania tego sposobu komunikacji marketingowej. W ramach aktualizacji wytycznych do Dyrektywy o Nieuczciwych Praktykach Handlowych (UCPD) planowane jest doprecyzowanie interpretacji przepisów dotyczących wprowadzania w błąd w odniesieniu do reklamy natywnej online. Ponadto, możliwe rozszerzenie Dyrektywy Audiowizualnej (AVMS) na podmioty działające online może skutkować tym, że przepisy mówiące o lokowaniu produktu i identyfikacji reklamy będą dotyczyły również treści emitowanych w internecie. 

Przedstawicielami polskiej branży marketingu online w Grupie Roboczej Native Advertising będą: Artur Banach (netsprint.pl), Łukasz Ciechanek (netsprint.pl), Beata Cymerkiewicz (Gremi Businesss Communications), Anna Gumkowska (Agora), Włodzimierz Schmidt (IAB Polska), Łukasz Szymański (Grupa WP) i Beata Tarnowska (Media Impact).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj