i emisję tej formy reklamy. W grupie będzie uczestniczyło siedmiu przedstawicieli polskiej branży marketingu online, wytypowanych przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
„Reklama natywna jest dynamicznie rozwijającą się formą komunikacji z klientem. Dlatego tak istotne jest wypracowanie i promowanie dobrych praktyk i standardów rynkowych, przy jednoczesnym zadbaniu, aby ten ważny kanał komunikacji nie został zbytnio lub niewłaściwie uregulowany. Cieszy tak duże zaangażowanie polskich ekspertów w prace Grupy Roboczej Native Advertising”, wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.
Temat reklamy natywnej jest obecnie szczególnie aktualny, gdyż Komisja Europejska pracuje nad możliwością uregulowania tego sposobu komunikacji marketingowej. W ramach aktualizacji wytycznych do Dyrektywy o Nieuczciwych Praktykach Handlowych (UCPD) planowane jest doprecyzowanie interpretacji przepisów dotyczących wprowadzania w błąd w odniesieniu do reklamy natywnej online. Ponadto, możliwe rozszerzenie Dyrektywy Audiowizualnej (AVMS) na podmioty działające online może skutkować tym, że przepisy mówiące o lokowaniu produktu i identyfikacji reklamy będą dotyczyły również treści emitowanych w internecie.
Przedstawicielami polskiej branży marketingu online w Grupie Roboczej Native Advertising będą: Artur Banach (netsprint.pl), Łukasz Ciechanek (netsprint.pl), Beata Cymerkiewicz (Gremi Businesss Communications), Anna Gumkowska (Agora), Włodzimierz Schmidt (IAB Polska), Łukasz Szymański (Grupa WP) i Beata Tarnowska (Media Impact).

#NMInsights: Polskie podcasty o marketingu i e-commerce warte słuchania