Tylko dla haseł „biura podróży” i „agencje turystyczne” zanotowano pozytywny trend około 90% wzrostu zapytań w stosunku do kwietnia br.
Polacy chętniej wyszukują informacji związanych z tematyką turystyki. Swoje poszukiwania rozpoczynają od wyszukiwarek Internetowych. Najczęściej wpisywane słowa kluczowe to „biura podróży”, wskazania na wybranych dostawców oraz konkretne miejsca wakacyjne.
Zobacz również
Obserwujemy pewną sezonowość. Wyniki pokazują, iż już w maju zaczynamy wyszukiwać konkretnych informacji. Chętnie też interesujemy się wyjazdami w okresie długich weekendów. Bardzo duża liczba zapytań w naszym serwisie nastraja optymizmem ale i pokazuje, że lokalne wyszukiwarki to skuteczne źródło informacji, np. kiedy szukamy biur podroży, atrakcji turystycznych, ale także restauracji w okolicy, w której obecnie się znajdujemy lub dokąd zmierzamy – mówi Adrian Hinc, Kierownik Produktów Mobilnych w Eniro Polska.
Według raportu Polskiego Związku Organizatorów Turystyki za 2012 r., Polacy nie przestraszyli się kryzysu i o wiele chętniej niż w 2011 wybierali podróże międzykontynentalne. Tegoroczne prognozy dla branży są równie optymistyczne.
-W maju w turystyce wyjazdowej rozpoczyna się letni sezon, co może tłumaczyć gwałtowny wzrost liczby zapytań w tym właśnie miesiącu – wyjaśnia Aleksandra Olechnowicz z Ecco Holiday. – Poza tym, w maju tego roku były aż dwa „długie weekendy”, co znacząco wpłynęło także na sprzedaż. Na popularność frazy „biura podróży” wpływ mogła mieć także ogólna sytuacja w branży, związana z bezpieczeństwem podróżowania. W zeszłym miesiącu weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie minimalnej wysokości sumy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej a MSiT zintensyfikowało prace nad projektem ustawy o Turystycznym Funduszu Gwarancyjnym. Mamy nadzieję, że podjęte działania pozwolą odbudować zaufanie do naszej branży a przede wszystkim zagwarantują polskim turystom beztroskie i bezpieczne wakacje – komentuje Aleksandra Olechowicz z Ecco Holiday.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Na bazie danych finansowych pochodzących z KRS wyłonieni zostali liderzy najbardziej wiarygodnych biur podróży w Polsce. Już poprzedni rok szacowany był, według Przedstawicieli Polskiej Izby Turystyki, na nawet 5 mld zł. Specjaliści branży uspokajają, że ten rok powinien być bezpieczniejszy od poprzednich.
Słuchaj podcastu NowyMarketing