Choć Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy ma ogromne doświadczenie w internetowym przekazie wydarzeń, to Najpiękniejsza Domówka Świata otworzyła całkiem nowy rozdział działalności – trwająca blisko 70 godzin transmisja to ogromne logistyczne przedsięwzięcie, z którym w Polsce i na świecie – na tę skalę i w takiej formie – nikt się dotąd nie mierzył. Tym bardziej cieszy, że fani Najpiękniejszego Festiwalu Świata rozsiani nie tylko po całym kraju, ale i po całym globie, docenili wielomiesięczne przygotowania i chętnie śledzili to, co działo się w podwarszawskim studiu telewizyjnym Transcolor, z którego realizowano wydarzenie. Na pewno nie bez znaczenia pozostaje fakt, że Fundacja postawiła na interaktywność przekazu, której jedną z form były łączenia z organizatorami lokalnych wydarzeń, tzw. Domówek. Festiwalowych spotkań zgłoszono 1 727, bawiło się na nich 28 306 osób.
Oglądalność Najpiękniejszej Domówki Świata
Zobacz również
Najpiękniejszą Domówkę Świata oglądać można było na YouTubie (kanał KręciołaTV), Facebooku (strony Pol’and’Rock Festival, KręciołaTV, WOŚP i Jurek Owsiak), kanale Pol’and’Rock na Twitchu, a także stronach Onet.pl i Player.pl. Koncertów można było słuchać również na antenie Antyradia i Radia Pol’and’Rock. Ponadto wydarzenie można było śledzić – w różnej formie – na stronach Przyjaciół Festiwalu, m.in. na stronie mBank na Facebooku.
Na YouTube Najpiękniejsza Domówka Świata odnotowała 3 315 997 wyświetleń, z czego 1 655 050 dotyczyło tegorocznych koncertów i spotkań z gośćmi Akademii Sztuk Przepięknych, a także tematycznych reportaży KręciołaTV i łączeń z Domówkami. Całość wyświetliło 872 tys. unikalnych widzów. Najpopularniejszy na YouTube był blok koncertowy drugiego dnia festiwalu, w czasie którego zaprezentowały się m.in. Elektryczne Gitary, happysad i Big Cyc.
Zapisane transmisje oglądać można jeszcze przez miesiąc. Dodatkowo, dzięki współpracy z Youtube Premium, fani Festiwalu zarówno koncerty i spotkania z 26. Pol’and’Rock Festival, jak archiwalne nagrania, oglądać mogą w trybie offline i w tle.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Na Facebooku wydarzenie w całości śledzić można było na 4 stronach – Pol’and’Rock Festival, KręciołaTV, WOŚP i Jurek Owsiak, a spotkania na ASP także na stronie mBanku, który po raz kolejny był ich mecenasem. Całkowita liczba wyświetleń na wszystkich tych stronach to 5 513 323, z czego 30 sekund to 1 001 352 wyświetleń. Zaangażowani sumarycznie użytkownicy to 973 667 osób. Na Facebooku najchętniej oglądanym momentem festiwalu były piątkowe koncerty z udziałem m.in. Majki Jeżowskiej, Jelonka i zespołu BOKKA.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Twitch to platforma, na której Pol’and’Rock Festival zaistniał po raz pierwszy. Materiały na żywo wyświetlano 268 808 razy, transmisje oglądało nawet 79 538 unikalnych użytkowników. Zapis całego festiwalu można oglądać jeszcze przez dwa miesiące.
W tym roku festiwal transmitowany był także na stronie głównej Onet.pl, a także w jego kanałach w social media. Materiały na Facebooku zanotowały 1 620 000 odsłon, Youtube – 307 900. Festiwalowe transmisje publikowane na stronie głównej Onet.pl dotarły do 4 695 378 unikalnych użytkowników i zanotowały 8 585 368 wyświetleń. Na stronie głównej Onet.pl najpopularniejszym materiałem był koncert Majki Jeżowskiej.
Player.pl to wieloletni partner Fundacji WOŚP, na którego platformie transmitowane są Finały WOŚP. W tym roku zdecydował się także na wsparcie Najpiękniejszego Festiwalu Świata i stworzył specjalny kanał, dedykowany transmisji z festiwalu Pol’and’Rock. Materiał można było oglądać na żywo bez opłat i bez reklam. Na przestrzeni 4 dni transmisję z Festiwalu oglądano na 22 000 unikalnych urządzeń.
Partnerem festiwalu po raz kolejny było Antyradio, które na swojej antenie transmitowało wszystkie koncerty. W trakcie festiwalu, dzienny udział Antyradia w ogólnopolskim rynku czasu słuchania wynosił 2,1%, a dzienny zasięg – 739 000 słuchaczy.
Dodatkowo backstage Festiwalu można było podejrzeć na Onet.pl, TVN24 oraz Dzień Dobry TVN.
Strona polandrockfestival.pl odwiedzana była 999 024 razy przez 244 339 użytkowników. W całym internecie ukazały się 73 642 wzmianki o festiwalu, które osiągnęły 113 mln zasięgu (według Sentione). Na internetowym festiwalowym polu – specjalnym serwerze na Discordzie, wspieranym przez markę Mastercard – pojawiło się 35 342 wiadomości.
Wyjątkowy na skalę światową festiwal organizowany przez Fundację Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy – także w innej niż dotychczas formie – okazał się sukcesem. Nie tylko pozwolił podziwiać kilkudziesięciu wykonawców i uczestniczyć w 9 spotkaniach z gośćmi Akademii Sztuk Przepięknych, ale też oddał atmosferę letnich spotkań w Kostrzynie nad Odrą i połączył ze sobą ludzi na całym świecie. Fundacja WOŚP mimo przeciwności związanych z sytuacją epidemiologiczną postanowiła zorganizować Festiwal, by podziękować wszystkim wolontariuszom i osobom wspierającym jej styczniowe działania w ramach Finału WOŚP. W tym roku wydarzenie będzie również podziękowaniem za postawę Polaków w walce z epidemią COVID-19. Jak dotąd, w 2020 roku Fundacja zebrała już ponad 212 mln PLN (łącznie w ramach Finału WOŚP i Funduszu Interwencyjnego).
Koncert Pol’and’Rock Festival także w formule online pozostał niekomercyjnym, a środki na jego organizację zapewnili sponsorzy. Sponsorzy 26. Pol’and’Rock Festival to: Lech, Play, mBank, Allegro, Mastercard, Lidl, Coca-Cola, RedBull, Orbit, Snickers. Festiwal nie jest finansowany ze środków zebranych w czasie Finału WOŚP.