Płatne webinary i kursy online to nowy trend na rynku. Średni zarobek z płatnych wydarzeń, które odbyły się na platformie polskiego ClickMeeting w 2022 roku to ponad 2 tys. złotych. Łączna wartość sprzedanych biletów na wydarzenia online tylko w pierwszym kwartale 2022 roku to bagatela 1 275 510 złotych, natomiast w 2021 roku ponad 7 mln zł. Jaka będzie przyszłość tego sektora?
Od 2020 roku na płatne webinary zyskują na popularności. Rekordzista, korzystający z platformy ClickMeeting, zarobił w 2021 roku 108 tysięcy złotych przychodu za jedno wydarzenie. Sytuacja epidemiologiczna na ten moment unormowała się, co oznacza, że wiele wydarzeń znów może wrócić do realu. Jaki zatem los czeka branżę płatnych webinarów? Jakie czekają nas trendy?
Zobacz również
– W 2021 roku w Polsce za pośrednictwem ClickMeeting organizatorzy płatnych webinarów łącznie zarobili 7 152 474 złotych. Widzimy, że zainteresowanie płatnymi wydarzeniami online cały czas rośnie. Przedsiębiorcy bardzo szybko dostrzegli możliwość zarabiania na takich eventach, a co za tym idzie na dywersyfikację swoich przychodów. Dziś każdy, kto jest ekspertem w swojej branży, może zorganizować kurs online i dzielić się swoją wiedzą, zarabiając na tym i nie ponosząc kosztów związanych z wynajmem sali konferencyjnej, cateringu, czy papierowych materiałów, a przy tym mogąc dotrzeć do odbiorców z całego kraju – komentuje Martyna Grzegorczyk z ClickMeeting.
Eksperci z ClickMeeting są zgodni, branża płatnych webinarów cały czas mocno się rozwija, a najbliższe miesiące będą jeszcze lepsze. W 2020 roku polscy twórcy płatnych webinarów zarobili w sumie 2 495 815 złotych. Natomiast tylko w pierwszym kwartale 2022 roku na polskiej platformie łącznie odbyło się 556 płatnych konferencji i webinarów, a średni zarobek na każdym z nich wyniósł 2294 złote. I wszystko wskazuje na to, że ta tendencja się nie zatrzyma.
– Webinary płatne zdobyły szczególną popularność w ostatnim okresie. Zarówno organizatorzy, jak i uczestnicy mogli docenić ich niezaprzeczalne zalety. Obecnie mamy do czynienia z konsekwentnie rosnącym zainteresowaniem tą formułą. Bez wątpienia to jeden z najważniejszych trendów branży wydarzeń online, który będzie istotny także w dłuższej perspektywie dla całej branży marketingu. Na zdecydowanie wyższą atrakcyjność i łatwiejszą dostępność wydarzeń tego typu bez wątpienia wpływa również rozwój technologii. Obecnie, aby je zorganizować, wystarczy odpowiednia platforma do webinarów i integracja z jednym z bezpiecznych i błyskawicznych systemów płatności. Jak wynika z naszego ostatniego raportu, tylko w 2021 roku nasi użytkownicy zarobili w ten sposób równowartość ponad 7 mln zł. Rekordowe wydarzenie w 2021 roku przyniosło ponad 108 tysięcy przychodu, natomiast w 2022 roku do tej pory ponad 57 tys. złotych i jestem pewna, że ta tendencja się utrzyma – komentuje Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca ClickMeeting.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing