Kompania Piwowarska i agencja marketingowa V&P w strategii komunikacji i koncepcji kreatywnej postawiły na koncept bazujący na najpopularniejszym w Polsce gatunku muzycznym jakim jest rap. Do współpracy zaproszono Piotra Fronczewskiego i Piha, którzy wspólnie z internautami stworzyli utwór z prostym przekazem – nie prowadź pojazdu po alkoholu. Do akcji zaproszono Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego
– Tworzenie więzi, które mają znaczenie jest fundamentem naszej firmowej strategii. Zależy nam na budowaniu ich także w ramach działań związanych z promocją odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. W tym przypadku dotyczących prowadzenia pojazdów. Kampania „Alkohol i samochód – to się nie rymuje” to efekt zbiorowej pracy nie tylko naszej firmy, współpracującej agencji i zaproszonych gwiazd. To także dwa tysiące osób, które odpowiedziały na nią swoją kreatywnością i autentycznym zaangażowaniem w przeciwdziałanie nietrzeźwym na drogach. Wspólne zaangażowanie oraz ogromna liczba pozytywnych reakcji internautów cieszą nas najbardziej – mówi Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Zobacz również
Kampanii towarzyszył konkurs, w którym uczestnicy przesyłali swoje frazy, którymi udowadniali, że alkohol i samochód się nie rymują, nie pasują do siebie – nie tylko w rymach, ale przede wszystkim w codziennym życiu. Z ponad 2 tysięcy zgłoszeń, wybrano najlepsze rymy, które stanowiły bazę do tekstu stworzonego przez Piha. W efekcie powstał 3 minutowy utwór rapowany przez Piotra Fronczewskiego i Piha. Podkład muzyczny skomponował Magiera.
– Dobranie tak nieoczywistej pary ambasadorów, którzy rapowali utwór stworzony z rymów nadesłanych przez uczestników konkursu i postawienie w wideoklipie na ich autentyczną relację było strzałem w dziesiątkę. Wyniki akcji edukacyjnej przekroczyły zakładane przez nas cele o ponad 460% w przypadku zasięgu i ponad 210% w zaangażowaniu – o to nam chodziło: dotrzeć jak najszerzej z przekazem – dodaje Joanna Kownacka odpowiedzialna w V&P za koordynację całej kampanii.
W przestrzeni internetowej kampania „Alkohol i samochód – to się nie rymuje” cieszyła się dużym zainteresowaniem – w social media Kompanii Piwowarskiej jej zasięg sięgnął 6 mln i 2 mln zaangażowania, na YouTube odnotowano ponad 200 tys. wyświetleń oraz blisko 100% pozytywnych komentarzy. Poza Youtube utwór będący zwieńczeniem kampanii jest dostępny w największych muzycznych serwisach streamingowych.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Kompania Piwowarska od lat konsekwentnie realizuje działania promujące umiarkowaną i odpowiedzialną konsumpcję alkoholu zwracając w ten sposób uwagę konsumentów na ważne kwestie społeczne i środowiskowe. Firma inicjuje lub angażuje się w liczne aktywności takie jak m.in. Strefy Sprawdź Promile podczas największych festiwali muzycznych w Polsce, kampanię FASOFF skierowaną do kobiet w ciąży i ich otoczenia. Jest autorem wirtualnego kalkulatora Sprawdź Promile do pomiaru poziomu alkoholu w organizmie, prowadzi serwisu wiedzy o alkoholu i jego wpływie na organizm i zachowanie człowieka: abcalkoholu.pl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing