Rekordowe wyniki sprzedaży pastylek Isla® w 2. połowie 2012 roku – case study “Niech głos będzie z Tobą!”

Pastylki do ssania Isla® to popularny lek OTC na chrypkę, problemy z głosem oraz ból gardła. W wyniku przeprowadzonej w 2. połowie 2012 kampanii marketingowej online o nazwie „Niech głos będzie z Tobą!” lek odnotował wzrost sprzedaży o blisko 50% w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem.
O autorze
1 min czytania 2013-02-11

W drugiej połowie 2012 roku, z dniem rozpoczęcia EURO 2012, wystartowała kampania marketingowa online o nazwie „Niech głos będzie z Tobą!”, która nastawiona była na wzrost sprzedaży i koncentrowała się na różnych aspektach stosowania preparatu Isla® w ochronie i pielęgnacji głosu. Twarzą kampanii została Diwa Operowa – symbol mocy i znaczenia głosu. Pojawiała się ona w odsłonach internetowych kampanii, m.in. na fanpage’u na Facebooku, portalach internetowych VOD czy aplikacjach rozrywkowych związanych ze znanymi głosami filmowymi.

Efektem kampanii był wzrost sprzedaży o 50% w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem. Z kampanią udało się dotrzeć do 7 mln konsumentów. Kanał facebookowy stworzony na potrzeby kampanii zdobył ponad 100 tys. fanów.

– Pastylki Isla® są obecne na rynku polskim od 2000 roku z roku na rok zdobywając coraz większą popularność i uznanie wśród konsumentów – mówi dr Piotr Sobczak, Prezes Zarządu Salveo Poland – Dzięki nowatorskiej internetowej strategii marketingowej realizowanej przy współpracy z agencją reklamową Neadoo, uzyskaliśmy rekordowe wzrosty sprzedaży. Według danych IMS Poland pastylki Isla® zajmują 1.miejsce wśród ziołowych pastylek do ssania na chrypkę i gardło oraz obecnie już 4.miejsce w niezwykle konkurencyjnej szerokiej kategorii produktów na ból gardła. Isla® kontynuuje swój sukces w Polsce nie zważając na ogólną recesję rynku farmaceutycznego, słabe wyniki segmentu „na gardło” i zmienną pogodę. Piotr Sobczak dodał również, że budżet przeznaczony na działania marketingowe w Internecie i social media jest w przypadku kampanii Isli wykorzystywany bardzo efektywnie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Podczas trwającej 6 miesięcy kampanii w kanale internetowym i radiu, z komunikacją udało się dotrzeć do 7 mln konsumentów. Kampanię przygotowała i zrealizowała agencja Neadoo.

– Celem kampanii produktu Isla® od samego początku było budowanie szerokiej świadomości produktu przekładającej się efektywnie na bieżący wzrost sprzedaży. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów przy relatywnie niewygórowanym budżecie. Kampania Salveo jest znakomitym przykładem trafionej w dziesiątkę inwestycji w media internetowe – mówi Konrad Sierzputowski, Partner Zarządzający firmy Neadoo.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampanię przygotowała i kompleksowo zrealizowała agencja Neadoo, która odpowiedzialna była za planowanie oraz zakup mediów, przygotowanie strategii i kreacji. Agencja Neadoo opiekuje się również profilem facebookowym kampanii. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się