Cała kolekcja odzwierciedla styl ubierania się nastolatków w latach 90., nawiązując do tego okresu również w odcieniach i kolorystyce. – Kluczem doboru palety kolorów był nastrój. Żółty, niebieski, miętowy oraz różowy kolor kojarzą się z początkiem ciepłych miesięcy, dłuższymi dniami, kwitnącymi kwiatami czy powrotem na boisko, ale… są to także intensywne barwy świeżo odmalowanych blokowisk, wśród których każdy się zakochiwał, bawił, gdzie czas się wspaniale dłużył. Dodaliśmy do tego mnóstwo pozytywnych wibracji oraz potrzeb aktualnych czasów i voilà. Nikt nie pytał, ale każdy potrzebował takiej nostalgiczno-futurystycznej podróży – wyjaśnia Iwona Dąbrowska dyrektorka kolekcji w Kubocie.
Reserved jest popularną polską marką modową, należącą do grupy LPP, prężnie działającą także za granicą. Od lat tworzy ona wyłącznie własne kolekcje odzieżowe, skierowane zarówno do młodszych, jak i tych bardziej dojrzałych konsumentów. Jednak ostatnio Reserved postanowiło to zmienić i po raz pierwszy w swojej historii podjęło się stworzenia nowej kolekcji wraz z inną marką modową – Kubotą.
Zobacz również
– Chcieliśmy jeszcze bardziej urozmaicić naszą ofertę i stworzyć nową wartość, która powstałaby z połączenia naszego DNA Reserved i innej marki, takiej, która ma wyrazistą charakterystykę i jest również atrakcyjna dla naszego klienta. Temat współpracy pomiędzy markami modowymi jest aktualnie bardzo mocno na topie i postanowiliśmy również spróbować takiej formy kreatywnej współpracy, czuliśmy, że jest to super szansa na stworzenie ciekawej i wyjątkowej kolekcji – tłumaczy Anna Sołtys, dyrektorka biura produktowego Reserved.
Kubota również należy do jednych z najpopularniejszych polskich marek modowych, której chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. Początek marki sięga lat 90. XX wieku, kiedy na polskich ulicach królowała szalona i kolorowa moda. Przywiezione z Chin intrygująco wyglądające klapki od razu podbiły serca milionów Polaków. Obecne w prawie każdym domu szybko zyskały status narodowego symbolu. Potwierdza to wymyślone przez klientów hasło „Kubota to nie klapki, to styl życia”.
Mimo, wydawać by się mogło, bardzo dużej różnicy w wielkości obu marek, Reserved i Kubota postanowiły podjąć się współpracy w celu stworzenia unikalnej kolekcji odzieży. Co ciekawe, propozycja ta pojawiła się bardzo spontanicznie – Podczas kolacji z Anią Sołtys, dyrektorką warszawskiego biura Reserved, padła z jej strony propozycja kolaboracji marki Reserved i Kuboty – wspomina Iwona Dąbrowska. – W pierwszej chwili pomyślałam, że to nierealne – jak to, taki gigant i my. Ale okazuje się, że wszystko jest możliwe, jeżeli tylko po dwóch stronach stoją ludzie, którzy wierzą, chcą i mają mnóstwo pozytywnej energii do działania – dodaje.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Pomysł na współpracę z Kubotą przyszedł do nas bardzo naturalnie, Kubota idealnie wpasowywała się w naszą koncepcję wiosennej kolekcji Athleisure – sportowej, kobiecej, dynamicznej, z nutą nostalgii końca XX wieku. Lata 90. to dla nas Kubota i ich charakterystyczne klapki. Marka ta jest symbolem tamtych czasów, stąd wybór ich jako partnera współpracy wydawał się oczywisty. Istotne jest też to, że Kubota jest polską marką, a zależało nam, żeby podkreślić lokalność, która stricte łączy się z latami 90. – mówi Anna Sołtys.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Efektem współpracy obu brandów jest niezwykła kolekcja Athleisure Reserved x Kubota skierowana do kobiet i nawiązująca stylistyką do końcówki ubiegłego wieku. Punktem wyjścia dla niej stały się kultowe już klapki na rzep marki Kubota. Oprócz nich w ramach kolekcji dostępne są m.in. oversize’owe t-shirty, dresowe komplety, bezrękawnik ze stójką, czapka z daszkiem i skarpetki.
Hasło przewodnie kolekcji Athleisure brzmi „Let’s Play”, co ma stanowić nawiązanie do podwórkowych zabaw popularnych w latach 90., takich jak gra w klasy czy skakanie przez gumę. Warto jednak zauważyć, że mimo silnych nawiązań do przeszłości i czasów dzieciństwa, twórcy kolekcji postarali się utrzymać ją w duchu „kidult”, tak aby mogła być noszona przez dorosłych bez ryzyka infantylizacji stylu. – Nostalgia to niezbędny składnik świadomego odczuwania „tu i teraz”. Trend Kidult postrzegam jako szansę intensywnego odczuwania i doceniania nie tylko tego, co było dobre w przeszłości, ale może być świetną diagnozą przyszłości. Bez świadomej, budującej wewnętrzny fundament nostalgii, trudno jest cieszyć się przyszłością. A to właśnie nas chyba najbardziej nakręca – radość z jutra i przebieranie nóżkami na to, co fajnego nas jeszcze czeka – tłumaczy dyrektorka kolekcji w Kubocie.
– Chciałyśmy złożyć hołd tym nostalgicznym czasom i ubrać je w ramy Athleisure, stąd dresy, wygodne t-shirty, wzorzyste legginsy i mocno wycięte body w typowych dla tych czasów kolorach. Uzupełniłyśmy nasz koncept o charakterystyczne akcesoria – czapki z daszkiem, podkolanówki, plastikowe daszki, frotki niczym z wideo Jane Fondy czy VHS z Callaneticsem. Zwieńczeniem jest sztandarowy produkt Kuboty – klapki na rzepy. Głównym zamysłem było odzwierciedlenie w tej kolekcji naszego stylu z tamtych lat w odświeżonym, nowoczesnym wydaniu – dodaje dyrektorka biura produktowego Reserved.
Zarówno dla Reserved, jak i Kuboty, niezwykle ważnym aspektem jest zrównoważony rozwój, moda cyrkularna i odpowiedzialna, której celem jest zniwelowanie negatywnego wpływu procesu wytwarzania odzieży na środowisko. Dlatego też nowa kolekcja została uszyta głównie z wykorzystaniem ekologicznych tkanin takich jak bawełna organiczna oraz recyklingowany poliester, tak, aby znacznie zmniejszyć wpływ procesu produkcji na środowisko i spełnić założenia #EcoAware. Na potrzeby promocji nowej kolekcji przeprowadzona została kampania reklamowa, opierająca się głównie na sesji zdjęciowej autorstwa Karoliny Wilczyńskiej.
Nowa kolekcja Reserved stworzona we współpracy z marką Kubota dostępna jest od 25 marca br. w sprzedaży online i w wybranych salonach stacjonarnych.
Artykuł powstał we współpracy z LPP.