To opowieść o street foodzie dla smakoszy, którym nie brakuje ułańskiej fantazji. Od 13 września na gości działającej przy hotelu Campanile Warszawa restauracji The Loft czeka Lobster Roll, czyli ekstrawagancka kanapka z homarem, w której składnik rodem z haute cuisine przyjął skromną street foodową formę. Czy ten kulinarny eksperyment może się udać? Odpowiedź poznają Ci, którzy zdążą się załapać na limitowaną ofertę.
Dawno już minęły czasy, gdy termin street food przywodził na myśl przede wszystkim serwowane na szybko i konsumowane w biegu przekąski przyrządzane z półproduktów wątpliwej jakości. Rzemieślnicza rewolucja w ulicznej gastronomii odmieniła oblicze i społeczną percepcję street foodów, które w nowym, jakościowym wydaniu zadomowiły się również w menu standardowych restauracji. Zmianie tej towarzyszy jeszcze jeden trend – szefowie kuchni coraz chętniej eksperymentują z klasykami gatunku, sięgając przy kreowaniu nowych receptur po składniki kojarzone dotychczas przede wszystkim z potrawami rodem z luksusowych restauracji w stylu haute cuisine.
Zobacz również
Przykładem takiej zabawy z konwencją jest kanapka Lobster Roll, która już 13 września zagości w menu restauracji The Loft, jednego z konceptów gastronomicznych działających w kompleksie Louvre Hotels Group zlokalizowanym przy ulicy Towarowej w Warszawie i obejmującym hotele marek Golden Tulip, Première Classe i Campanile. Propozycja obejmuje frytki, napój oraz maślaną bagietkę, która skrywa całą tajemnicę wycenionego na bagatela 130 złotych zestawu – solidną porcję homara w sosie majonezowo-musztardowym.
– Lobster Roll trafia do naszego menu w ramach akcji zainspirowanej przez francuską centralę marki Campanile. W polskich realiach kanapka może wydawać się dość ekscentryczna, ale na pomysł serwowania homara w formie zbliżonej do hot doga wpadli już w pierwszej połowie XX wieku Amerykanie i danie to po dziś dzień jest bardzo popularne u wybrzeży Nowej Anglii, gdzie poławia się homary. Niemniej w Polsce te skorupiaki wciąż kojarzą się przede wszystkim z kuchnią luksusową. Tym bardziej cieszymy się, że możemy zaskoczyć naszych gości czymś nietypowym i zaprosić ich do wspólnej zabawy w odkrywanie nieczęsto spotykanych w nad Wisłą połączeń smakowych. Takie podejście do gastronomii nie tylko wpisuje się w charakter marki Campanile, ale także pozwala pracownikom naszych restauracji na twórcze rozwijanie własnych talentów – mówi Danuta Marcinkowska, PR & Marketing Coordinator, Louvre Hotels Group.
Lobster Roll pojawi się w menu restauracji The Loft w Warszawie w ramach międzynarodowego eventu kulinarnego, w którym udział wezmą również restauracje działające przy wybranych hotelach Campanile we Francji i Hiszpanii. Kolekcjonerzy kulinarnych przygód muszą się jednak pośpieszyć. Luksusowa kanapka będzie dostępna jedynie do 27 września lub do wyczerpania zapasów.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing