Jej inicjatorem i organizatorem jest RestaurantClub zrzeszający gości i najlepsze restauracje – organizator największego w Polsce festiwalu kulinarnego Restaurant Week. Kampania edukacyjna #JedzDlaZiemi #JedzDlaKlimatu potrwa do 15 listopada obejmując także Światowy Dzień Żywności (16 października) podczas którego RestaurantClub jako partner Banków Żywności weźmie udział w konferencji na temat ograniczania marnowania jedzenia w Polsce.
Idea edukowania o wpływie niewłaściwych decyzji żywieniowych na klimat planety, zachęcanie do racjonalnych wyborów jedzeniowych, niemarnowania żywności oraz do zachowań w duchu filozofii zero – waste, leżą u podstaw wszystkich festiwali organizowanych przez RestaurantClub. Sam system wcześniejszej rezerwacji menu online sprawia, że uczestniczący w festiwalach goście aktywnie ograniczają marnowania jedzenia. Restauracje znając wcześniej liczbę gości i ich menu, kupują dokładnie tyle składników, ile potrzeba. Według szacunków organizatorów, dzięki systemowi wcześniejszego wyboru menu online, goście Restaurant Week zapobiegli w 2019 zmarnowaniu co najmniej 25 ton jedzenia.
Zobacz również
-
Centralizacja i personalizacja: podwójna moc obsługi klienta w social media [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [6-12.09.24]: NowyMarketing Podcast o strategii miast, marketerzy a współpraca Roblox i Shopify, ekologia w marketingu wg jurorów Effie Poland
-
#PolecajkiNM cz. 23: The LIONS Creativity Report 2024, „Wyprostuj spojrzenie”, NotebookLM, Open AI o1
#JedzDlaZiemi – Menu jarskie/rybne na pierwszym miejscu
Aż 1/3 problemów klimatycznych jest związana z nieracjonalnym gospodarowaniem żywnością. Jednym z największych zagrożeń dla naszej planety obok marnowania jedzenia, jest przemysłowa hodowla mięsa, która ma dramatyczny wpływ na środowisko – większy niż cały światowy przemysł wydobywczy. Pomimo tego, że spożycie mięsa w Polsce spada, to w dotychczasowych edycjach festiwali organizowanych przez RestaurantClub, nadal 2/3 Gości wybierało menu mięsne. Organizatorzy i restauracje mają ambicję, aby jak najszybciej odsetek zamawianych menu jarskich/rybnych wzrósł do 50%. Dlatego też po raz pierwszy w historii Restaurant Week menu jarskie/rybne jest proponowane gościom na pierwszym miejscu.
– Jako największe wydarzenie kulinarne odczuwamy dużą odpowiedzialność za wpływ na kulturę jedzenia poza domem w Polsce i co za tym idzie pośrednio na katastrofę klimatyczną na Ziemi. Dlatego też festiwalowi po raz kolejny będzie towarzyszyć ogólnopolska kampania społeczno-ekologiczna. Pierwszy raz w historii Restaurant Week na pierwszym miejscu pojawią się dania jarskie i rybne. Promowane będą także składniki zero-waste, natomiast zakazane plastikowe słomki i opakowania na wynos – mówią Paweł Światczyński i Maciej Żakowski, organizatorzy festiwalu Restaurant Week i kampanii #JedzDlaZiemi #JedzDlaKlimatu.
#PolecajkiNM cz. 23: The LIONS Creativity Report 2024, „Wyprostuj spojrzenie”, NotebookLM, Open AI o1
Ogólnopolska kampania realizowana jest przez Dział Promocji RestaurantClub. Kanały kampanii to OOH, kampania radiowa, kampania kinowa, influencer marketing, digitial, partnerstwa medialne i instytucjonalne.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kampania dotrze także do aktywnych użytkowników największej w Polsce bazy gości festiwalowych, których liczba przekroczyła już 250 tysięcy. W kampanii bierze też udział ponad 350 restauracji uczestniczących w nachodzącej edycji festiwalu Restaurant Week, która odbędzie się w dniach 28 października – 15 listopada, (trwają rezerwacje na RestaurantWeek.pl).