Po wieloletniej przerwie Statuetką DEMES w kategorii Wydarzenie Sportowe uhonorowany został kolarski wyścig Tour de Pologne.
Okazją do przyznania Nagród Biznesu Sportowego DEMES była XII Gala Sportu i Biznesu, odbywająca się 17 marca w warszawskim Centrum Olimpijskim w ramach XIV Dni Marketingu Sportowego. Uhonorowane zostały osoby, organizacje oraz projekty, które zwracając uwagę na niezwykle istotną rolę odpowiedniego zarządzania i wykorzystania narzędzi marketingu, w sposób szczególny przyczyniły się do profesjonalizacji polskiego sportu. O zwycięzcach Nagród Biznesu Sportowego, które maję bogatą, 12-letnią historię, zadecydowała Kapituła Statuetek DEMES, w skład której wchodzą specjaliści zajmujący się marketingiem sportowym, przedstawiciele świata nauki oraz mediów.
Zobacz również
Robert Lewandowskiprofesjonalną, z czym stoi zaangażowanie całego sztabu ludzi temu,zawodnik Bayernuw Polsce, ale także na całym świecie Tenisistka od wielu lat konsekwentnie buduje swój wizerunek, czego doskonałym dowodem jest piąte z rzędu wyróżnienie WTA Fan Favourite Player, z kolei Grzegorz Krychowiak poprzez skuteczne działania marketingowe, w bardzo krótkim czasie znalazł się w czołówce najpopularniejszych sportowców. Nagroda Biznesu Sportowego w kategorii Sportowy Wizerunek to nie jedyne wyróżnienie napastnika Bayernu Monachium. Jego wyjątkowy wyczyn, jakim było zdobycie 5 bramek w 9 minut w meczu niemieckiej Bundesligi, decyzją internautów zostało Sportowym Przeżyciem Roku.
Statuetka DEMES w kategorii Sponsor Sportu ponownie trafiła do Totalizatora Sportowego, którego wsparcie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju sportu w Polsce. Totalizator Sportowy angażuje się między innymi we wspieranie polskich reprezentacji olimpijskich, a także finansuje liczne sportowe projekty samorządowe i wspomaga rozwój infrastruktury sportowej.
Tegoroczne Nagrody Biznesu Sportowego zostały zdominowane przez Polski Związek Piłki Nożnej, który zdobył wyróżnienie w kategorii Organizacja Sportowa. Oprócz tego, związany z PZPN portal internetowy Łączy Nas Piłka triumfował w kategorii Video Sportowe pod patronatem Sony/ATV, a także w kategorii Social Media. W gronie finalistów w tej drugiej kategorii znaleźli się również Grzegorz Krychowiak, który za pomocą mediów społecznościowy doskonale wzmacnia swój wizerunek, umiejętnie angażując fanów i wchodząc z nimi w interakcje, a także realizowany na stadionie PGE Narodowym projekt Zimowy Narodowy, dla którego media społecznościowe były kluczowym kanałem komunikacji. W kategorii Obiekt Sportowy nagrodę przyznano spółce PL.2012+, która jest operatorem wspomnianego już stadionu PGE Narodowy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W kategorii Wydarzenie Sportowe po wielu latach przerwy zwyciężył wyścig kolarski Tour de Pologne UCI World Tour 2015, który dzięki doskonałej pracy organizacyjnej dołączył do grona najważniejszych wyścigów kolarskich w Europie. Statuetkę DEMES odebrał Dyrektor Generalny wyścigu i wybitny polski kolarz, Czesław Lang.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Niezwykle ciekawa sytuacja miała miejsce w kategorii Osobowość Mediów, gdzie po raz pierwszy w historii Nagród w gronie finalistów znalazły się trzy wybitne duety komentatorskie: Tomasz Jaroński i Krzysztof Wyrzykowski, Tomasz Swędowski i Wojciech Drzyzga oraz Tomasz Smokowski i Andrzej Twarowski. Ostatecznie triumfował związany z telewizją Eurosport duet Jaroński i Wyrzykowski, których wspólny komentarz wyścigów kolarskich i zawodów biathlonowych jest niezwykłym połączeniem poczucia humoru i dystansu z doskonałym przegotowaniem merytorycznym i ogromną wiedzą.
Z dużym uznaniem branży spotkała się kategoria Kampania Marketingowa pod patronatem Przeglądu Sportowego, zwracająca uwagę na coraz powszechniejszy trend wykorzystywania sportu jako narzędzia komunikacji oraz nośnika treści marketingowych. W tej kategorii zwyciężyła przygotowana przez agencję Monday PR kampania T-Mobile. Pomoc Mierzona Kilometrami. W tym przypadku zadecydowało nie tylko doskonałe przygotowanie kontentu marketingowego, ale także wysoka innowacyjność, interaktywność i umiejętny wybór kanałów komunikacji. W gronie finalistów znalazła się również zrealizowana przez Huawei kampania Wygrywając dziś wygrywasz jutro. Make it possible. Robert Lewandowski, a także wspomniany już przy okazji kategorii Social Media projekt Zimowy Narodowy.
Organizator Gali Sportu i Biznesu, firma SportWin, przyznała również Nagrody Biznesu Sportowego w dwóch kategoriach specjalnych. DEMES Honorowy dla firmy Kulczyk Investments był wyrazem uznania za wieloletnie i długofalowe zaangażowanie w rozwój ruchu olimpijskiego w Polsce. Firma Kulczyk Investments od 2012 roku jest Sponsorem Strategicznym Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej, a zwieńczeniem tej współpracy będą zbliżające się Igrzyska w Rio de Janeiro. Z kolei Nagroda Biznesu Sportowego w kategorii DEMES Zagraniczny trafiła do Global Sports Innovation Center w Madrycie, a Statuetkę odebrała Dyrektor Komunikacji i PR Lidia Valverde. Doceniono w ten sposób wpływ w rozwój sportu na arenie międzynarodowej, poprzez zwrócenie uwagi na znaczenie innowacyjności i nowych technologii w biznesie sportowym.
Oto pełna lista zdobywców Nagród Biznesu Sportowego za rok 2015:
Sportowy Wizerunek – Robert Lewandowski
Sponsor Sportu – Totalizator Sportowy
Organizacja Sportowa – PZPN
Obiekt Sportowy – PGE Narodowy
Wydarzenie Sportowe – Tour de Pologne UCI World Tour 2015
Osobowość Mediów – Tomasz Jaroński i Krzysztof Wyrzykowski
Kampania Marketingowa – T-Mobile. Pomoc Mierzona Kilometrami
Social Media – Łączy Nas Piłka
Video Sportowe – Łączy Nas Piłka
DEMES Honorowy – Kulczyk Investments
DEMES Zagraniczny – Sports Innovation Center w Madrycie.
Sportowe Przeżycie Roku – 5 bramek Roberta Lewandowskiego w 9 minut