RocketJobs.pl, jedyny portal pracy dedykowany pracownikom white collar w Polsce, dynamicznie się rozwija. Platformę miesięcznie odwiedza już ponad 400 tys. pracowników umysłowych. Idąc z duchem czasu, twórcy portalu postanowili odświeżyć jego identyfikację wizualną. Wspólnie ze studiem Super Super, wyróżniającym się na rynku odważnymi i nowoczesnymi projektami oraz dopasowaniem niestandardowych rozwiązań do potrzeb marek, zredefiniowali język graficzny RocketJobs.pl.
W toku prac, za sprawą wprowadzenia nowej typografii i zapisu nazwy, unowocześniony został logotyp RocketJobs.pl. Lifting wizualny przeszedł także charakterystyczny sygnet. Designerzy z Super Super opisali szereg zasad dotyczących jego aplikacji, dzięki którym symbol marki jest dużo bardziej elastyczny w użyciu i lepiej prezentuje się na szerokim wachlarzu formatów graficznych wykorzystywanych przez portal. Opracowana została nowa, przykuwająca uwagę paleta kolorystyczna bazująca na czerni, kobaltowym niebieskim i jaskrawym turkusie oraz zasady stosowania nowej typografii.
Zobacz również
Zaprojektowane narzędzia sprawiły, że nowy język wizualny RocketJobs.pl stał się bardziej ekspresyjny i elastyczny, a co za tym idzie, pozwala na stopniową transformację marki i płynną adaptację do wyzwań, z którymi mierzyć się będzie portal w przyszłości.
Zaproponowaliśmy zredefiniowanie myślenia o portalu jako o rakiecie kosmicznej, którą poszukujący pracy użytkownik podróżuje z punktu A do B. Podczas rozmów z zespołem RocketJobs.pl zrozumieliśmy, że o serwisie należy myśleć w kontekście terminalu startowego i centrum podróży kosmicznych, położonego w samym centrum wszechświata ofert. Chcieliśmy podkreślić centralną pozycję użytkownika w tym systemie, a samą funkcję portalu sprowadzić do roli partnera, nawigującego kandydata przez skomplikowany i często stresujący proces poszukiwania nowej pracy. W odpowiedzi na tę nową narrację zbudowaliśmy modułowy system identyfikacji inspirowany klasycznymi przykładami wayshowingu połączonymi z estetyką retro-futurystycznych konsol sterowniczych. Dołożyliśmy wszelkich starań, by język marki był charakterystyczny i wyróżniał się na tle konkurencji, a przy tym pozostał na tyle prosty, by wdrożyć nowoczesne rozwiązania niemal całkowicie automatyzujące codzienną pracę z design systemem – mówi Krystian Berlak, art director Super Super.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jako marka potrzebowaliśmy dystynktywnej i nowoczesnej identyfikacji wizualnej, która z łatwością zaadoptuje się do wszystkich formatów wykorzystywanych na co dzień w naszej komunikacji. Projektantom ze studia Super Super w doskonały sposób udało się uchwycić nasze potrzeby i przełożyć je na język wizualny. We wszystkie nasze działania marketingowe wkładamy wiele serca i zaangażowania, staramy się, żeby były na jak najwyższym poziomie. Nie inaczej jest z warstwą wizualną, która stanowi istotną kwestię w budowaniu marki. Wierzymy, że nowy, atrakcyjny design pomoże nam jeszcze lepiej realizować misję łączenia pracodawców z najlepszymi kandydatami i zmieniać oblicze rekrutacji w Polsce – mówi Artur Leśniak, marketing manager RocketJobs.pl.
Wśród zaprojektowanych assetów znalazły się m.in. grafiki do social mediów, bannery, a także animacje i niestandardowe formaty. Nowy design marki jest w fazie wdrażania na stronie i w kanałach społecznościowych RocketJobs.pl. Oryginalny, nawiązujący do kosmicznej estetyki charakter nowej oprawy graficznej, łączy się tematycznie z platformą komunikacyjną marki Misja: Praca, która odzwierciedla główną misję startupu – bycia portalem pracy przyszłości oferującym najlepsze ogłoszenia rekrutacyjne z najbardziej przyszłościowych kategorii zawodów cyfrowych.