Rosja z kolejnym propagandowym spotem. Tym razem Europejki szukają bogatych Rosjan, których stać na ogrzewanie

Rosja z kolejnym propagandowym spotem. Tym razem Europejki szukają bogatych Rosjan, których stać na ogrzewanie
Kolejny absurdalny spot Rosji ukazuje nadchodzącą zimę oczami Kremla: mieszkanki Europy, które nie mogą sobie pozwolić na ciepłą wodę czy prąd, będą szukały schronienia w domach bogatych Rosjan.
O autorze
1 min czytania 2022-11-07

Wysiłki Rosji na rzecz szerzenia propagandy nie słabną, a lokalne media zalewają kolejne niedorzeczne reklamy odpowiadające narracji Kremla. W sieci pojawił się właśnie nowy spot, w którym Rosja porusza temat kryzysu energetycznego w obliczu nadchodzącej zimy.

W reklamie widzimy Brytyjkę, która w zimnym i ciemnym domu desperacko przegląda profile mężczyzn na portalu randkowym. Uwagę kobiety przyciąga Rosjanin, który – w odróżnieniu od niej – może sobie pozwolić na takie udogodnienia jak… ciepła woda, prąd i ogrzewanie. Po krótkiej wymianie wiadomości główna bohaterka wyrusza w podróż samolotem do Moskwy. Na miejscu uświadamia sobie, że bogaty Rosjanin okazał się wyjątkowo atrakcyjny także dla wielu innych Europejek. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Reklamę udostępnił na Twitterze Anton Heraszczenko, były wiceminister spraw wewnętrznych Ukrainy.

Brytyjska zima 2023. Według rosyjskiej propagandy tak będzie wyglądał Tinder tej zimy w UE: marznące kobiety gonią za Rosjanami, których stać na prąd, ogrzewanie i ciepłą wodę – czytamy we wpisie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Nowy materiał wideo ma zapewne na celu ukazanie różnic w poziomie życia „bogatych Rosjan” i „biednych Europejczyków”. Według Kremla ci drudzy, w wyniku sankcji nałożonych na kraj Putina, borykają się z poważnym kryzysem energetycznym. W reklamie problem jest mocno przerysowany, a rzeczywistość po raz kolejny została zakłamana.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Podobnie było w przypadku poprzedniej propagandowej kampanii, która powstała, aby zniechęcić Rosjan do wyjazdu na „niebezpieczny” Zachód. W reklamie pojawiła się „typowa” rosyjska rodzina, która postanowiła wyemigrować do USA. Wideo składa się z trzech scen, które mają ostrzegać Rosjan przed takimi „dewiacjami” jak pary homoseksualne, osoby czarnoskóre czy… wegetarianie.