Wysiłki Rosji na rzecz szerzenia propagandy nie słabną, a lokalne media zalewają kolejne niedorzeczne reklamy odpowiadające narracji Kremla. W sieci pojawił się właśnie nowy spot, w którym Rosja porusza temat kryzysu energetycznego w obliczu nadchodzącej zimy.
W reklamie widzimy Brytyjkę, która w zimnym i ciemnym domu desperacko przegląda profile mężczyzn na portalu randkowym. Uwagę kobiety przyciąga Rosjanin, który – w odróżnieniu od niej – może sobie pozwolić na takie udogodnienia jak… ciepła woda, prąd i ogrzewanie. Po krótkiej wymianie wiadomości główna bohaterka wyrusza w podróż samolotem do Moskwy. Na miejscu uświadamia sobie, że bogaty Rosjanin okazał się wyjątkowo atrakcyjny także dla wielu innych Europejek.
Zobacz również
According to Russian propaganda, this is what Tinder will look like this winter in EU: freezing women chasing after Russians who can afford electricity, heat and hot water. pic.twitter.com/YWFqts5wwd — Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) November 3, 2022
Reklamę udostępnił na Twitterze Anton Heraszczenko, były wiceminister spraw wewnętrznych Ukrainy.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Brytyjska zima 2023. Według rosyjskiej propagandy tak będzie wyglądał Tinder tej zimy w UE: marznące kobiety gonią za Rosjanami, których stać na prąd, ogrzewanie i ciepłą wodę – czytamy we wpisie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowy materiał wideo ma zapewne na celu ukazanie różnic w poziomie życia „bogatych Rosjan” i „biednych Europejczyków”. Według Kremla ci drudzy, w wyniku sankcji nałożonych na kraj Putina, borykają się z poważnym kryzysem energetycznym. W reklamie problem jest mocno przerysowany, a rzeczywistość po raz kolejny została zakłamana.
Podobnie było w przypadku poprzedniej propagandowej kampanii, która powstała, aby zniechęcić Rosjan do wyjazdu na „niebezpieczny” Zachód. W reklamie pojawiła się „typowa” rosyjska rodzina, która postanowiła wyemigrować do USA. Wideo składa się z trzech scen, które mają ostrzegać Rosjan przed takimi „dewiacjami” jak pary homoseksualne, osoby czarnoskóre czy… wegetarianie.