W treści raportu podkreślono, że zrównoważone praktyki nie są uniwersalne, ponieważ każda produkcja ma swoje unikalne wymagania. Poprzez analizę kluczowych obszarów wyzwań dla branży, firma Sony była w stanie znaleźć przestrzenie, w których możliwe jest wprowadzenie zmian korzystnych dla biznesu i środowiska.
Kluczowe wyzwania to:
Zobacz również
-
Pomiary śladu (oddziaływania) ekologicznego: Bez jasnej wiedzy na temat bieżącego poziomu emisji trudno jest firmom dokładnie ocenić swój wpływ na emisję dwutlenku węgla i uzasadnić zakłócenia oraz koszty przejścia na nowe systemy i procesy.
- Rozpatrywanie wymagań poszczególnych produkcji: Transport i logistyka są podstawą produkcji na żywo i być może największym wyzwaniem pod względem zrównoważonego rozwoju.
-
Ograniczenia w zakresie wozów transmisyjnych: To od nich pochodzi lwia część emisji z produkcji. Nie można ich usunąć z procesu, ale można i należy zbadać możliwości zmniejszenia obciążenia z ich strony.
- Niepewność dotycząca zaopatrzenia w źródła energii: Niezawodna infrastruktura energetyczna i sieć są niezbędne dla produkcji na żywo. Z tego powodu stosuje się nadmierne rezerwy w celu przygotowania się na ewentualną awarię źródła energii, a co za tym idzie – duże ilości niewykorzystywanych zasobów.
W treści tego raportu opisano modułowe podejście do produkcji na żywo, które umożliwia firmom zmniejszenie ilości odpadów i wpływu na środowisko tam, gdzie to możliwe, udowadniając, że branża może odgrywać aktywną rolę w dążeniu do zrównoważonego rozwoju.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Mimo że branża produkcji na żywo nie może całkowicie wyeliminować swojego wpływu na emisję dwutlenku węgla poprzez ukierunkowanie na wydajność i optymalizację w swoich procesach, to możemy uzyskać możliwie najniższy wpływ, jednocześnie zapewniając ekscytującą transmisję z wydarzenia na żywo tym, którzy nie mają możliwości być na miejscu – mówi Norbert Paquet, kierownik działu produkcji na żywo w ramach Solutions Europe.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji na temat podejścia firmy Sony do zrównoważonego rozwoju można znaleźć pod adresem: pro.sony/pl_PL/solutions/sustainability.