Szacuje się, że społeczność głuchych w Polsce liczy 500 tyś. osób, a poważny uszczerbek słuchu ma kolejne 900 tyś. Polaków. Według danych GUS z 2016 roku około 1 mln Polaków jest słabowidzących i ma poważne trudności z czytaniem.
Zakupy powinny być dobrym i pozytywnym doświadczeniem dla każdego. Nowe kasy samoobsługowe zwiększają dostępność sklepów dla wszystkich, niezależnie od stopnia sprawności. Dzięki zwiększonemu kontrastowi oraz odpowiedniej czcionce są one przyjazne w obsłudze dla osób słabowidzących.
Zobacz również
Poza intuicyjnym systemem, nowe kasy zostały zaprojektowane w taki sposób, aby łączyły funkcję kas tradycyjnych i samoobsługowych. Za te rozwiązanie odpowiada firma SelfMaker.
Ruchomy, 15 calowy ekran, który można obracać o 180 stopni pozwala na obsługę kasy przez pracownika sklepu lub klienta, w przypadku kiedy stanowisko nie ma kasjera. Wystarczy, aby klient obrócił ekran w swoim kierunku i rozpoczął samodzielne skanowanie produktów. Dodatkowo, ekran może się poruszać w płaszczyźnie góra dół, co pozwala na dostosowanie jego wysokości do klienta. Dzięki takiemu rozwiązaniu, osoby poruszające się np. na wózku inwalidzkim mogą obniżyć ekran do odpowiedniego poziomu i komfortowo dokonać zakupu, również osoby wyższe mogą dostosować ekran do własnych potrzeb.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Realizując projekt kas samoobsługowych dla Rossmann, przyświecała nam idea dostępności dla każdego klienta niezależnie od obecności pracownika przy kasie, jak również zniesienie barier dla osób z niepełnosprawnościami. Rozwiązanie, nad którym pracowaliśmy z zespołem konstruktorów przez wiele tygodni pozwala na zamknięcie zaawansowanej technologii w urządzeniu rozmiarów komputera PC. Jest to duży krok w branży urządzeń samoobsługowych. Do tej pory kasy, które funkcjonowały na rynku, zajmowały sporo przestrzeni sklepowej i nie charakteryzowały się ciekawym wyglądem. Kasa zaprojektowana dla Rossmann łączy w sobie technologię, funkcjonalność oraz design, który jest spójny z aranżacją i estetyką sklepu – powiedział Marek Wieteska, prezes Zarządu SelfMaker.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kasy samoobsługowe to nie tylko sprawne zakupy, mobilność ekranów i hybrydowość łącząca człowieka i technologię. To również odpowiedź na potrzeby społeczności głuchych, dla których wizyta w sklepie obarczona jest stresem. Dla wielu osób konieczność skorzystania z tradycyjnej kasy jest wyjściem ze swojej stresy komfortu.