„Rosyjski McDonald’s” prezentuje nowe logo

„Rosyjski McDonald’s” prezentuje nowe logo
Rosja próbuje własnymi siłami prowadzić lokale McDonald's. Właśnie pokazano nowe logo sieci, które ma przestawiać „frytki oraz hamburgera". Co ciekawe okazało się, że bardzo podobnym znakiem posługuje się jedna z polskich stron internetowych.
O autorze
1 min czytania 2022-06-10

McDonald’s podjął decyzję o całkowitym wycofaniu się z Rosji po ponad 30 latach działania na tamtejszym rynku. Oczywiście powodem wycofania się amerykańskiego giganta jest atak na Ukrainę. 

Rosjanie chcieli m.in. zastąpić sieć McDonald’s własnym Wujkiem Wanią (co miało jednak miało się okazać fake newsem), ale franczyzobiorcy najczęściej po prostu dalej działali pod szyldem amerykańskiej marki – oczywiście bezprawnie, bo w marcu sieć całkowicie zawiesiła działalność na terenie kraju. Firma rozpoczęła zatem proces sprzedaży swoich aktywów i jakiś czas szukała lokalnego inwestora, jednak zostawiła sobie otwartą furtkę – jak podaje Reuters, McDonald’s ma 15 lat na ponownie wykupienie swoich udziałów w nowej rosyjskiej spółce kontrolującej restauracje na czas „nieobecności” marki.

Nowym kupcem, który przejął wszystkie 850 lokali na terenie Rosji, okazał się biznesmen Alexander Govor, który wcześniej miał duży udział w funkcjonowaniu sieci w tym kraju. Od najbliższego weekendu restauracje mają wracać do normalnego funkcjonowania (dla konsumentów będzie dostępne dotychczasowe menu McDonald’s), ale pod nowym szyldem.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Choć nie znamy jeszcze oficjalnej nazwy lokali, to wiemy, jakie będzie nowe logo rosyjskiego fast foodu. Nowy znak ma być hołdem oddanym swoim korzeniom z monogramem „M”. Zrezygnowano jednak z charakterystycznych złotych łuków, które są znakiem zastrzeżonym i postawiono na minimalistyczny inicjał, składający się z dwóch kresek i kropki. Elementy mają nawiązywać do kształtu frytek i okrągłego kotleta z hamburgera (lub według innych źródeł – do plamy keczupu). Jak podała rosyjska agencja informacyjna TASS, zielony kolor tła „symbolizuje jakość produktów i usług, do których nasi goście są przyzwyczajeni”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Znak nie byłby może żadnym zaskoczeniem, gdyby nie fakt, że jest on bardzo podobny do logo, którym posługuje się polska strona Meczyki.pl. Po zestawieniu obu propozycji graficznych widzimy identyczną liczbę i umiejscowienie figur. Loga różnią się od siebie kolorami i zaokrąglonymi formami.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Restauracje McDonald’s będą działały pod nową marką, a firma zarejestrowała w Rosji cztery różne nazwy: „Fun and Tasty”, „The Same One”, „Just Like That” i „Open Checkout”. Która z tych nazwa zostanie ostatecznie wybrana?