Aby wziąć udział w rywalizacji, wystarczyło pobrać darmową aplikację mobilną „Kręć Kilometry” na swój telefon i jak najwięcej jeździć na rowerze. Przejechane kilometry trafiały na konto wybranego miasta. Te, których mieszkańcy byli najaktywniejsi w rywalizacji, otrzymają nowe miejsca parkingowe dla rowerów.
Rywalizacja od początku była bardzo zacięta. Lokalne społeczności mobilizowały się na portalach społecznościowych i organizowały wspólne, rowerowe przejazdy. Wszystko po to, by na koncie ich miasta znalazło się jak najwięcej kilometrów.
Zobacz również
– W tym roku ogromne zaangażowanie wykazali mieszkańcy mniejszych miejscowości. Udowodnili, że dzięki mobilizacji i wspólnemu wysiłkowi mogą rywalizować na równi z rowerzystami z dużych metropolii – mówi Krzysztof Śpiewek z Fundacji Allegro All For Planet.
Najwięcej kilometrów na rowerach przejechali mieszkańcy Poznania, Warszawy i Lubartowa. Dalej w rankingu są Kraków, Chrzanów i Piła. Pełną listę miast, które wygrały stojaki rowerowe można znaleźć na stronie. W całej kampanii o nowe parkingi dla „dwóch kółek” rywalizowały 652 miejscowości.
– Podczas trwania tegorocznej edycji udało nam się być w wielu miejscach w Polsce, by przy okazji różnych eventów propagować jazdę na rowerze i dodawać kolejne kilometry do rankingu. Strefa mobilna „Kręć Kilometry” pojawiła się między innymi na festiwalu filmowym w Krakowie, zawodach sportowych w Gdyni, a nawet na Przystanku Woodstock. Wszędzie widzieliśmy ogromne zaangażowanie uczestników w walkę o stojaki rowerowe dla swojego miasta – dodaje Krzysztof Śpiewek.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
To już czwarta edycja kampanii społecznej, przez którą Fundacja Allegro All For Planet promuje jazdę na rowerze i zdrowy styl życia. Fundacja dba także o poprawę infrastruktury. W całej Polsce jest już ponad 900 dizajnerskich stojaków rowerowych w 122 różnych lokalizacjach. Dzięki tegorocznej edycji kampanii, na ulicach polskich miast pojawi się kolejnych 100 stojaków. Więcej informacji na stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing