Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Tajniki Google Analytics 4 dla marketerów [WEBINAR]

Weź udział w sesji pytań i odpowiedzi z Maćkiem Lewińskim!

ZAPISZ SIĘ

Rozenek przyciąga jak magnes – raport „Okładki pism kobiecych” IV kw. 2013

Idealną postacią na pierwszą stronę kolorowego pisma w 2013 roku była kobieta o długich jasnych włosach, a najczęściej wybieraną przez wydawców celebrytką - Małgorzata Rozenek. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” podsumował wyniki rocznej analizy okładek prasy kobiecej.
O autorze
1 min czytania 2014-01-24

W badanym okresie gospodyni „Perfekcyjnej Pani Domu” oraz jurorka „Bitwy o dom” gościła na 30 jedynkach tytułów prasy dla pań. Na 25 prezentowano Małgorzatę Sochę. W tym samym czasie Kożuchowska pojawiła się na 23 okładkach, o 3 jedynki wyprzedzając Edytę Górniak i Joannę Koroniewską. Mężczyzn wybierano na pierwsze strony o połowę rzadziej. Najpopularniejszy, Piotr Adamczyk, znalazł się na 14 pierwszych stronach, Piotr Kraśko na 10. Kolejni w zestawieniu – Jacek Rozenek, Sebastian Karpiel-Bułecka i Tomasz Karolak – odnotowali po osiem okładek. 

Wykres 1. TOP 5 najczęściej pojawiających się kobiet oraz mężczyzn na okładkach od stycznia do grudnia 2013 r.

W ostatnich trzech miesiącach 2013 r. Małgorzata Rozenek utrzymała pierwszą pozycję z poprzedniego kwartału. Atrakcyjne dla pism kobiecych w minionym roku były również Małgorzata Kożuchowska – obecna na okładkach najczęściej od stycznia do marca i Joanna Moro – liderka jedynek w drugim kwartale.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W okładkowych „tematach numeru”, najczęściej pojawiały się historie celebrytów. Łącznie odnotowano 506 takich właśnie informacji, 319 razy wzmiankowano na jedynkach o telewizji, a 205 razy pojawiały się zapowiedzi dotyczące historii „zwykłych” ludzi. Często poruszano również zagadnienia mody, urody oraz kulinariów. Sporadycznie natomiast na okładkach przywoływano pracę, sport czy dom.

Pojawianie się danej postaci na okładkach to wypadkowa popularności oraz potencjału sprzedażowego w ocenie wydawców pism. Każdy rok prowadzenia badania medialnego zawartości jedynek pism kobiecych wyłaniał inną celebrytkę. Począwszy od roku 2009 były to: Dorota Rabczewska, Edyta Górniak, Kinga Rusin, Joanna Koroniewska i Małgorzata Rozenek. W pierwszej piątce od pięciu lat przewijają się jednak te same nazwiska: Doroty Rabczewskiej, Edyty Górniak, Kingi Rusin, Anny Muchy, Katarzyny Cichopek, Małgorzaty Kożuchowskiej i Joanny Koroniewskiej. Jak pokazuje analiza „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, bardzo rzadko na okładki tego typu pism trafiają osoby spoza kręgu celebrytów. W roku 2010 takim wyjątkiem była Marta Kaczyńska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pełny raport

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się