Konkurs skierowany jest do osób w wieku od 18 do 35 lat. Zadaniem uczestników jest stworzenie, w dowolnej technice animacyjnej, filmu do jednej z sześciu ścieżek dźwiękowych. Parterami tegorocznej edycji konkursu są: Allegra, BIK (Biuro Informacji Kredytowej), Good Looking, Essentiale Forte, OnlyBio oraz radio TOKFM.
Jury wybiera laureata w drodze głosowania. Dodatkowo każda z marek partnerskich, o których powstają animacje, ma prawo przyznać własne wyróżnienie. Pula nagród w konkursie wynosi 25 000 zł. Prace można zgłaszać na stronie www.timecodeakcjaanimacja.pl do 17 października, natomiast finalistów poznamy 15 listopada.
Zobacz również
– Konkurs daje korzyści trzem stronom: partnerzy otrzymują animacje o swoich produktach lub usługach, uczestnicy szansę rozwoju zawodowego i nagrody, a branża reklamowa – nowych twórców. Pięciu uczestników zeszłorocznej edycji pracuje obecnie w dużych agencjach reklamowych i digitalowych. Laureaci: Paulina Bertolassi i Oleksander Shumko byli nominowani do Young Creatives Cannes 2018. To nas przekonało, że warto rozwijać ten projekt – powiedział Tomasz Dławichowski, managing director Timecode Film Production.
– Rok temu wprowadziliśmy ciekawą formułę feedbacku od jurorów, dla twórców prac z shortlisty. Podczas warsztatu z jurorami, uczestnicy dowiedzieli się, co powinni poprawić w przygotowanych animacjach. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, prace dużo zyskały. Dlatego w tym roku odbędą się dwa tego typu spotkania. Uczestnicy będą mieli też więcej czasu na przygotowanie animacji – dodaje Katarzyna Rykaczewska, odpowiedzialna na strategię i komunikację konkursu.
Przewodniczącym jury tegorocznej edycji jest dyrektor kreatywny Canal + – Łukasz Słotwiński. Po raz drugi prace oceniać będą: Anna Iller – branded content manager Grupy Allegro, Agnieszka Koćmierowska – creative group head agencji Advalue, Jerzy Drozda – technical artist It Media, Michał Paśko – producent Timecode Film Production oraz Katarzyna Rykaczewska – communication specialist Open Minded Group. Zaproszenie do współpracy przyjęli także: Olaf Krynicki – dyrektor komunikacji Samsung Polska, Sean Bobbitt – producent filmu Twój Vincent, duet reżyserski Kasia Kijek i Przemek Adamski, Małgorzata Drozdowska – creative director FCB Bridge2Fun, Rafał Ryś – associate creative director Saatchi&Saatchi oraz reżyser Szymon Pawlik.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Do kooperacji zaproszone zostały uczelnie wyższe: Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, Katowicach, Krakowie, Wrocławiu, Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu oraz Polsko Japońska Akademia Technik Komputerowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Organizatorem konkursu jest dom produkcyjny Timecode Film Production, który specjalizuje się w produkcji filmów reklamowych, branded content oraz animacji.
Parterami konkursu są: SPPA Stowarzyszenie Producentów Polskiej Animacji, Open Minded Group (strategia i komunikacja projektu), Ucho Studio (udźwiękowienie animacji) oraz AudioNetwork (udostępnienie bazy muzyki). Fundatorami nagród są firmy Wacom i Eizo. Patronami medialnymi projektu zostały: Grafmag, Radio Kampus.