Ruch Chorzów podbija Internet

Kibice Górnika Zabrze, Korony Kielce, Legii Warszawa i Widzewa Łódź musieli być bardzo zdziwieni, gdy odkryli, że na stronach internetowych ich klubów znajdują się reklamy innej drużyny z polskiej ekstraklasy - Ruchu Chorzów. Zaskoczeni fani mogli obejrzeć bannery z wiadomością od śląskiego klubu.
O autorze
1 min czytania 2014-02-14

Każdy klub otrzymał indywidualny baner. Na stronie zaprzyjaźnionego Widzewa Łódź znalazło się hasło: „Jest nas dwóch Widzeń i Ruch. Zapraszamy do Chorzowa”. „Władcy Górnego Śląsku” – to strona Górnika Zabrze. „Niebieska armia wraca do gry” – to hasło obejrzeli kibice Korony Kielce.

Z kolei na stronie Legii Warszawa pojawiło się hasło – „Stolica futbolu jest w Chorzowie”.

Ta nietypowa akcja promocyjna jest wspólnym dziełem Ruchu Chorzów i Admind Creative Agency z Krakowa. Zależało nam na stworzeniu niestandardowej akcji, która rozniosłaby się po sieci

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

i wywołałaby pozytywny buzz wokół marki. Działania tego rodzaju są naszą specjalnością, dlatego tym bardziej cieszy mnie szeroki oddźwięk – tłumaczy dyrektor kreatywny Admind Mateusz Zabierowski – Szczerze przyznam, że nie spodziewaliśmy się aż tak dużego rozgłosu.

O akcji napisały wszystkie polskie media sportowe, a fan page Ruchu Chorzów od rana przeżywa oblężenie kibiców, którzy chcą dowiedzieć się jak najwięcej o niestandardowej akcji klubu. Post pokazujący baner Ruchu na stronie Górnika w ciągu kilku godzin osiągnął ponad 1200 like’ów i 150 share’ów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Umieszczenie banerów Ruchu na stronach konkurencyjnych drużyn było możliwe dzięki zastosowaniu Google AdSense. Strony wymienionych drużyn należą do systemu Google AdSense. Ominęliśmy filtry, które teoretycznie powinny zatrzymać nasze banery – tłumaczy Krzysztof Langer, odpowiedzialny za wdrożenie akcji – dzięki temu nasze reklamy wyświetlały się na stronach konkurencyjnych klubów.

Akcja Ruchu Chorzów i Admind Creative Agency to jeden przykładów kreatywnego marketingu sportowego w Polsce. Guerillowa minikampania pokazała, że małym kosztem można stworzyć efektywną akcję, która zdobędzie ogromny zasięg.