Rusza druga odsłona akcji ekologicznej, w której sieć Carrefour płaci klientom za używane ubrania

Rusza druga odsłona akcji ekologicznej, w której sieć Carrefour płaci klientom za używane ubrania
Carrefour Polska uruchamia drugą odsłonę akcji, której celem jest pobudzenie drugiego obiegu na rynku odzieży. W ramach projektu realizowanego z marką Ubrania Do Oddania sieć zachęca swoich klientów do oddawania używanych ubrań zamiast wyrzucania ich do śmieci. Za każde oddane 10 sztuk odzieży, butów lub akcesoriów, klient otrzyma e-kupon o wartości 10 zł na zakupy w sklepach tej sieci.
O autorze
1 min czytania 2024-04-05

Obecnie przemysł tzw. fast fashion jest odpowiedzialny za prawie 10 proc. globalnej emisji dwutlenku węgla, a wiele ubrań noszonych jest zaledwie od siedmiu do dziesięciu razy, zanim zostaną wyrzucone. To spadek używalności o ponad 35% w ciągu zaledwie 15 lat. [1]

Druga edycja ogólnopolskiej zbiórki używanej odzieży, której celem jest wprowadzenie jej do ponownego obiegu, potrwa do 30 kwietnia br. W ramach akcji, klienci Carrefour mogą przynieść do wyznaczonych hipermarketów niechciane, ale nadające się do używania, ubrania, buty i akcesoria, gdzie przy Punktach Obsługi Klienta znajdą specjalnie przygotowane boxy na używaną odzież. Procedura jest prosta – wystarczy zdeponować niepotrzebne rzeczy, a jeśli będzie ich co najmniej 10 sztuk, klient otrzyma e-kupon o wartości 10 zł uprawniający do zakupów w sklepach Carrefour. Dodatkowo za każdy kilogram zebranej odzieży, marka Ubrania Do Oddania przekaże 1 zł na rzecz Fundacji „Las na zawsze”.

– Misją Ubrań Do Oddania jest upowszechnianie wiedzy o drugim obiegu tekstyliów, inspirowanie do budowania prośrodowiskowych nawyków i edukacja w zakresie wprowadzania cyrkularnych rozwiązań. Współpraca z markami jest ważnym elementem na drodze realizacji naszych celów, ponieważ umożliwia nam działania na szeroką skalę. Partnerstwa, które nawiązujemy, są odzwierciedleniem naszych wartości, dlatego współpracujemy z firmami, które je podzielają. Tym razem akcja została wydłużona w stosunku do pierwszej edycji. Mamy nadzieję, że dzięki temu dotrze do jak największej liczby odbiorców, którzy nie tylko odpowiedzialnie posprzątają swoje szafy, lecz także przekażą dalej ideę drugiego obiegu ubrań – mówi Monika Maceluch, Manager ds. marketingu i komunikacji w Ubrania Do Oddania.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zdjęcia: mat. pras.
Źródło: https://earth.org/statistics-about-fast-fashion-waste/

Słuchaj podcastu NowyMarketing