Znów się narażasz? Nie masz dość? Mrozu, wiatru, ciężkich warunków…? Słowem – po co Ci to? To popularne pytanie, które słyszą uczestnicy górskich wypraw. Jakie są odpowiedzi? Decathlon rusza z kampanią edukacyjną „Po co Ci to?” alpinistycznej marki Simond.
– Zdobywanie szczytów to nie tylko mróz, wiatr, zmęczenie i ryzyko. To przede wszystkim wolność, wyzwanie, przygoda i silne emocje. Za każdym wspinaczem stoją inne historie, inne powody. Chcemy je poznać! Najciekawsze odpowiedzi nagrodzimy trzema dwudniowymi szkoleniami zimowymi z himalaistą Maciejem Stańczakiem, z którym współpracowaliśmy przy przygotowaniu kampanii. Historia Macieja pokazuje jak silną pasją jest ten sport – mówi Piotr Dąbrowa, lider Simond Polska.
Zobacz również
Maciej Stańczak to himalaista, ratownik medyczny. W 2011 roku brał udział w wyprawie na Makalu, piąty co do wysokości szczyt świata. Wyruszył z obozu szturmowego na wysokości 7800 m n.p.m. Po kilku godzinach postanowił zawrócić, ponieważ nie mógł rozgrzać rąk. Powrót trwał wiele dni – wówczas doznał poważnych odmrożeń palców. Po co mu to było – po co mu góry?
– Tutaj czuję ją najmocniej. Tu nie ma granic. Chcesz – idziesz po bandzie. Nie chcesz – nie idziesz po bandzie. Twoja rzecz. Masz jakieś ograniczenia? W górach nie ma tych ograniczeń – mówi Maciej Stańczak.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Mimo doświadczeń góry nadal pozostają ważną częścią życia Macieja Stańczaka. Dzisiaj łączy doświadczenia zdobyte w górach wysokich z zawodem ratownika medycznego. Chętnie dzieli się wiedzą, o czym przekonają się laureaci konkursu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Maciej Stańczak jest również ekspertem filmów edukacyjnych przygotowanych przez Decathlon Polska. Tłumaczy w nich, co zrobić w przypadku hipotermii lekkiej i głębokiej, a także jak przygotować się sprzętowo do wyprawy w góry. Porady można zobaczyć na stronie internetowej.