Program jest finansowany przez ministra zdrowia w ramach Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych. Ambasadorami działań są piłkarze – Robert Lewandowski i Wojciech Szczęsny oraz muzycy – Ten Typ Mes, Stasiak i Pjus.
Działania ruszą z końcem października i potrwają do czerwca 2015 roku. Obejmują m.in. prasę, telewizję i Internet.
Zobacz również
W ramach akcji powstały dwa sześćdziesięciosekundowe i trzydziestosekundowe spoty, które będą emitowane w internecie i telewizji.
Strona Wylogujsie.org zawiera informacje o charakterze edukacyjnym (badania, wypowiedzi autorytetów, publikacje), wskazówki na temat możliwości otrzymania pomocy dla uczniów i rodziców, bieżące informacje o samej kampanii oraz szczegóły konkursu dla młodzieży na najlepszy pomysł aktywności poza siecią (Start-up). Prowadzony jest również specjalny profil na FB.
Projekt jest kontynuacją ubiegłorocznej akcji „Wyloguj się do życia”, która uświadamiała, że zagrożenie uzależnieniem od internetu wśród młodzieży staje się istotnym problemem społecznym. Zadaniem tegorocznej odsłony kampanii jest nie tylko pokazanie ryzyka, jakie niesie ze sobą nadmierne i niekontrolowane korzystanie z sieci, ale także zachęcenie młodzieży do szukania alternatyw poza światem wirtualnym i łączenia jednego z drugim w konstruktywny i mądry sposób. Jednym z powodów wielogodzinnego surfowania w internecie wskazywanym przez młodzież jest szukanie wrażeń, adrenaliny, przeżyć. Dlatego zachęcając w kampanii do „wylogowania się” autorzy skoncentrowali się na tym, co ma największą szansę konkurowania z atrakcjami oferowanymi przez sieć i jest oceniane przez młodzież, jako wzbudzające wiele pozytywnych emocji, czyli przede wszystkim sport i muzyka.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
W ramach akcji w roku 2015 zostaną także zorganizowane specjalne warsztaty promujące zdrowe i bezpieczne korzystanie z Internetu dla pedagogów, rodziców, opiekunów, które jednocześnie każdy zainteresowany będzie mógł obejrzeć w Internecie (streaming).
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Program jest finansowany przez ministra zdrowia w ramach Funduszu Rozwiązywania Problemów Hazardowych. Kampania realizowana jest przez Fundację Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych – FIRST.