Rusza kampania społeczna na rzecz ograniczenia importu paliw kopalnych z Rosji

Polscy praktycy marketingu przygotowali kampanię „MySanctions” dla wszystkich krajów Unii Europejskiej.
O autorze
2 min czytania 2022-04-08

Dzięki oddolnej inicjatywie pro bono osób zajmujących się zielonymi transformacjami, ekspertów energetycznych, strategów oraz ludzi mediów i reklamy, powstała kampania społeczna MySanctions. Twórcy kampanii zachęcają do złożenia deklaracji niewielkiej zmiany zachowania, która może wpłynąć na przebieg wojny w Ukrainie i na walkę z globalnym ociepleniem. Każdy Europejczyk może nałożyć „osobiste sankcje” na reżim Putina. Patronem akcji jest IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy.

Na potrzeby kampanii stworzono stronę internetową: mysanctions.com, na której znajduje się licznik pokazujący w czasie rzeczywistym, ile kraje UE wydają na rosyjską ropę, gaz i węgiel. Tylko w ciągu pierwszych sześciu tygodni wojny w Ukrainie kraje UE kupiły rosyjskie paliwa kopalne o wartości ponad 18 mld euro. Za tę kwotę reżim Putina mógłby kupić ponad 5000 czołgów T-14 Armata (cena 3,4 mln euro za czołg). Na stronie internetowej obywatele UE będą mogli „nakładać” własne sankcje, deklarując np. obniżenie temperatury ogrzewania o jeden stopień, wyłączenie niepotrzebnych urządzeń elektrycznych lub rezygnację z samochodu na jeden dzień w tygodniu.

W rezultacie Europejczycy:

  • zmniejszą zapotrzebowanie na paliwa kopalne importowane z Rosji,
  • zmniejszą emisję CO2,
  • będą zdrowsi,
  • zaoszczędzą pieniądze.
Kampania MySanctions została przygotowana pro bono przez grupę ekspertów i organizacji, które postanowiły nie pozostawać biernymi i wykorzystać swoje kompetencje – strategiczne, analityczne, komunikacyjne, reklamowe – do stworzenia systemu uruchamiania indywidualnych sankcji. Proces zmian może się rozpocząć także poprzez zmianę codziennych zachowań – przekonuje Igor Kaleński, członek zarządu IAA Polska, koordynujący zaangażowanie stowarzyszenia w projekt.
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Lista osobistych sankcji została zbudowana w oparciu o analizy Eurostatu, Międzynarodowej Agencji Energii oraz czołowych polskich ekspertów w dziedzinie polityki energetycznej i klimatycznej.

Sankcje można wybierać na dedykowanej stronie mysanctions.com 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Spoty, będące elementem kampanii, zobaczyć można na kanale MySanctions na YouTube.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Oprócz patrona kampanii, IAA Polska Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy, na liście organizacji zaangażowanych w jej przygotowanie i realizację znajdują się:

  • BBDO Warszawa (kreacja kampanii),

  • Papaya Films (produkcja spotów telewizyjnych)

  • Dotnpixel (opracowanie strony internetowej)

  • Kyiv Type Foundry (dostawca czcionek)

  • Instytut Zielonej Gospodarki, Fundacja Promocji Pojazdów Elektrycznych, Instytut na rzecz Ekorozwoju, Fundacja na rzecz Efektywnego Wykorzystania Energii (dane i analiza wpływu zużycia energii na wielkość importu paliw kopalnych z Rosji),

  • Lata Dwudzieste (strategia i koordynacja analiz oraz think tanku ekspertów energetycznych i klimatycznych),

  • Grupa TV3, Setanta Sports (pierwsi nadawcy, którzy wyemitują filmy kampanii).

  • Kolejni nadawcy z Unii Europejskiej są mile widziani w społeczności MySanctions.

Otwarta licencja dla nadawców i mediów we wszystkich krajach UE

Przygotowane filmy reklamowe są dostępne nieodpłatnie dla wszystkich nadawców telewizyjnych w Unii Europejskiej. Każdy nadawca, który zdecyduje się przyłączyć do kampanii, otrzyma otwarte pliki filmowe wraz z instrukcją, jak przygotować lokalną wersję językową.