Rusza krakowski projekt Różowej Przychodni Go Healthy Girl

O autorze
4 min czytania 2020-10-05

Już od 8-16 października krakowianki wysłuchają prelekcji oraz skorzystają z darmowych konsultacji ze specjalistami psychoseksuologii, fizjoterapii uroginekologicznej, profilaktyki zdrowia intymnego, położnictwa i świadomego przygotowania do porodu. Tydzień Zdrowia wraz z Różową Przychodnią to kolejna odsłona kampanii Go Healthy Girl, której celem jest normalizowanie profilaktyki kobiecego zdrowia intymnego. Wydarzenie odbędzie się w centrum handlowym Bonarka, które jest współorganizatorem i sponsorem kampanii.

Wizyta u specjalisty zajmującego się zdrowiem intymnym stanowi dla wielu kobiet barierę. Spowodowane jest to nie tylko wzmacnianym kulturowo tabuizowaniem tej sfery życia, ale też bagatelizowaniem niektórych problemów przez samych lekarzy. Przykre doświadczenia wyniesione z gabinetów czy poczucie traktowania niepokojących objawów po macoszemu nie sprzyjają budowaniu profilaktyki zdrowia intymnego. Kolejna odsłona krakowskiej kampanii Go Healthy Girl ma na celu oswajanie tematów uznawanych za wstydliwe oraz promowanie troski o własne zdrowie.

– Polki wstydzą się prosić o dodatkowe badania. Od lat słyszą przecież w niektórych gabinetach, że są przewrażliwione, a nikt nie chce wchodzić w polemikę z autorytetem, zwłaszcza kiedy jest nim lekarz czy inny specjalista. Nierzadko nie wiedzą też, że ich problem można szybko rozwiązać i nie jest tylko ich wymysłem. Nie chodzimy do seksuologa, krępujemy się zapisać do fizjoterapeutki uroginekologicznej, godzimy się na bolesny poród czy dyskomfort w codziennym życiu. A przecież ze zdrowiem nie można czekać na to, aż pogorszy się na tyle, że interwencja lekarska będzie konieczna. I całkowicie usprawiedliwiona. W Polsce o zdrowiu intymnym wciąż mówimy bardzo mało i nasza kampania jest krokiem w stronę zmiany przekonań na temat jego profilaktyki – mówi Karolina Sztyler, inicjatorka i organizatorka kampanii Go Healthy Girl.

– Bonarka regularnie angażuje się w ważne dla lokalnej społeczności inicjatywy. Także te, które promują profilaktykę zdrowia. Z Go Healthy Girl współpracujemy już drugi rok z rzędu. Tym razem jesteśmy nie tylko współorganizatorem wydarzenia, lecz także jego głównym sponsorem. Do tegorocznej kampanii przyłączyli się również nasi najemcy m.in.: Change Lingerie, Smyk i So!Coffee. Wspólnie przekonamy klientki Bonarki, że profilaktyka zdrowia intymnego jest bardzo ważna i nie należy unikać rozmów o problemach, które, często – tylko na pozór – wydają się wstydliwe. Piękno zaczyna się od zdrowia i wraz z Go Healthy Girl chcemy o nie dbać – mówi Katarzyna Kasprzak, Marketing Manager Bonarki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Inauguracja kampanii odbędzie się 8 października od godz. 14.00 i transmitowana będzie online w mediach społecznościowych Go Healthy Girl oraz Bonarki. Rozpocznie ją panel dyskusyjny pt. “Czy kobiety potrzebują diety”? Gościnnie wystąpią ginekolog Tadeusz Oleszczuk oraz dietetyczka Hanna Stolińska. Panel inauguracyjny poprowadzi Iga Dzieciuchowicz, reporterka Dużego Formatu Gazety Wyborczej. Dodatkowo, na evencie będzie można spotkać krakowskie edukatorki internetowe.

Różowa Przychodnia wolna od tabu

Tydzień Zdrowia w Bonarce obfitował będzie w warsztaty i wykłady eksperckie, panele dyskusyjne oraz bezpłatne konsultacje ze specjalistami w ramach Różowej Przychodni, która przez okres kampanii będzie mieściła się na poziomie 0, w lokalu obok Starbucks. Ze względu na szczególną sytuację związaną z pandemią koronawirusa, liczba miejsc na prelekcje oraz debaty będzie ograniczona, a niektóre wydarzenia transmitowane online.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W ciągu tygodnia prelegenci poruszą wiele tematów, o których nie zawsze można porozmawiać w mainstreamie. Będą to m.in. nowoczesne leczenie zachowawcze i operacyjne chorób kobiecych, problemy ze zdrowiem psychicznym i życiem seksualnym, rehabilitacja mięśni dna miednicy, nietrzymanie moczu, rozejście mięśni brzucha, terapia blizny czy świadomy poród w stanie głębokiej relaksacji i naturalne metody łagodzenia bólu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dzięki uruchomieniu Różowej Przychodni, z każdym ze specjalistów będzie można skonsultować się indywidualnie.

– Różowa Przychodnia jest w naszej kampanii symbolem bezpiecznej przestrzeni, miejscem budowania relacji pacjent – lekarz. Według naszych ankiet ogromnym problemem dla kobiet stanowi sama wizyta u lekarza. Wynika to m.in. z strachu przed niemiłym komentarzem o wyglądzie, zasobie wiedzy czy orientacji seksualnej itp. Chcemy pokazać kobietom, że wizyta u lekarza może być komfortowa i nie musi wiązać się z obawą przed oceną. Stąd zbiór tak wielu wspaniałych specjalistów w jednym miejscu – podkreśla Karolina Sztyler z Go Healthy Girl.

Darmowe bilety na wydarzenie można pobrać na stronie www.facebook.com/events/1343167126074625/

W Różowej Przychodni na konsultacje z uczestniczkami wykładów czekać będzie m.in:

  • Kamil Perończyk – psycholog/seksuolog, na swoich wykładach skupi się na temacie zgody w seksie.
  • Antonina Dębogórska – seksuolożka, porozmawia o kobiecym libido, nazywaniu potrzeb oraz rozwijaniu seksualności.
  • Dorota Niewęgłowska – ginekolożka, opowie o tym, jakie badania wykonać w ciągu roku, by czuć, że mamy wszystko pod kontrolą.
  • Anna Kotlińska – fizjoterapeutka uroginekologiczna, poruszy temat pierwszego okresu, cyklu menstruacyjnego oraz środków higienicznych (wykład przede wszystkim dla nastolatek!).
  • Beata Przała – fizjoterapeutka uroginekologiczna, opowie o tym, czym są mięśnie dna miednicy, jak wyglądają, gdzie leżą i co mają wspólnego z doznawaniem przyjemności podczas seksu, problemami z zajściem w ciążę oraz bólem podczas współżycia.
  • Barbara Forczek – fizjoterapeutka uroginekologiczna, skupi się na problemie nietrzymania moczu i wyjaśni, jak pracują mięśnie dna miednicy, jak można ćwiczeniami wspomagać je na co dzień oraz czego nie robić, by ich nie nadwyrężać.
  • Jagoda Sudoł – fizjoterapeutka uroginekologiczna, poruszy temat potencjału kobiecego ciała oraz zwracania uwagi na świadomy oddech i postawę w ciągu dnia.
  • Beata Meinguer – doula, coach okołoporodowy, wyjaśni, czym jest Błękitny Poród (hipnoporód) oraz dlaczego połączenie technik pracy z ciałem, oddechem oraz pracą nad przekonaniami niweluje lęk przed porodem i sprawia, że wydarzenia na sali porodowej mogą stać się wzbogacającym doświadczeniem.
  • Olimpia Wawrzacz – stylistka, za pomocą obecnych trendów podpowie, jak przemycić do stylizacji nutkę kobiecości, w postaci wybranych elementów bielizny.
  • Stylistka i brafitterka marki Change Lingerie, opowie, dlaczego dobór odpowiedniego biustonosza jest ważny dla zdrowia i samopoczucia kobiet. Omówi najczęściej popełnianie błędy przy doborze biustonosza i pokażę na co zwrócić uwagę przy jego zakupie.

Tydzień Zdrowia wraz z konsultacjami indywidualnymi w Różowej przychodni odbędzie się w dniach 8-16 października w centrum handlowym Bonarka w Krakowie. Centrum jest współorganizatorem wydarzenia i jego głównym sponsorem. Szczegółowy harmonogram wydarzeń, prelekcji oraz dostępnych godzin bezpłatnych konsultacji z informacjami na temat zapisów dostępny jest na stronie www.gohealthygirl.com oraz w mediach społecznościowych: fb @ghgKrk i IG @gohealthygirl, a także fb oraz IG partnera głównego @bonarkacitycenter.