Rusza pierwsza edycja konkursu Timecode AKCJA ANIMACJA

19 października startuje pierwsza edycja konkursu Timecode AKCJA ANIMACJA, skierowanego do twórców animacji i motion designerów.
O autorze
2 min czytania 2017-10-18

Prace będzie można zgłaszać na stronie do 20 listopada do godziny 24.00. Finalistę konkursu poznamy 12 grudnia 2017 roku.

Celem konkursu Timecode AKCJA ANIMACJA jest wyłonienie młodych zdolnych twórców i umożliwienie im zaistnienia w branży kreatywnej.

Szukamy animatorów, motion designerów oraz twórców, którzy potrafią ciekawie opowiadać historie za pomocą ruchomych obrazków. Produkując filmy dla komunikacji marketingowej, z jednej strony widzimy ogromny wzrost zapotrzebowania na tego rodzaju content, a z drugiej wciąż dużą niszę na rynku i potrzebę edukacji w tym zakresie. Mam nadzieję, że konkurs Timecode AKCJA ANIMACJA będzie pewnego rodzaju platformą wymiany pomysłów i nowym spojrzeniem na polską animację dedykowaną komunikacji marketingowej – powiedział Tomasz Dławichowski (managing director Timecode Film Production, organizatora konkursu).

Zadaniem uczestników jest stworzenie, w dowolnej technice animacyjnej, filmu będącego odpowiedzią na wybrany przez siebie brief. Na stronie projektu ogłoszone zostaną tematy konkursowe oraz creative startery (wybór tekstów lektorskich wraz z muzyką oraz główne założenia, przygotowane w oparciu o wytyczne sześciu parterów konkursu: Cinema City, Zee One, Sas Institut, Ursus, Polskie Koleje Państwowe oraz Premium Mobile).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W jury konkursu znaleźli się przedstawiciele świata sztuki oraz eksperci branży marketingowej i kreatywnej: Andrzej Pągowski (artysta, grafik), Grzegorz Szczepański (CEO Hill+Knowlton Strategies), Dawid Korzekwa (Prezes Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej), Anna Iller (Branded content manager Allegro), Łukasz Słotwiński (Creative Director Canal+/nc+), Agnieszka Koćmierowska (Creative Group Head Ogilvy), Piotr Krauschar (Parter Zarządzający Face Addicted), Mariusz Neon Mitek (Designer in Chief Leniva Studio), Michał Paśko (Producent Timecode Film Production), Jerzy Drozda (Technical Artist T Media) oraz Katarzyna Rykaczewska (Senior Pubic Relations Specialist, Open Minded Group).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pula nagród w konkursie wynosi 25 000 zł. W półfinale konkursu jury wyłoni pięć najciekawszych aniamcji, które najlepiej odpowiadać będą na zadany temat i przedstawią najwyższy poziom oryginalności. Półfinaliści zaproszeni zostaną do udziału w warsztacie, podczas którego pod okiem ekspertów, będą mieli okazję pracować nad udoskonaleniem swoich prac. Laureat pierwszej edycji konkursu, którego poznamy 12 grudnia otrzyma nagrodę główną (10 000 zł, monitor referencyjny Eizo oraz tablet Wacom). Natomiast partnerzy konkursu przyznają sześć wyróżnień w postaci gratyfikacji finansowej i tabletów Wacom. Zwycięskie prace zostaną opublikowane w sieci i wykorzystane w komunikacji marek partnerskich..

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Konkurs skierowany jest do wszystkich w wieku 18-35 lat, w szczególności do studentów i absolwentów uczelni artystycznych.

Warto już na poziomie edukacji uświadamiać młodym twórcom zasady kooperacji świata sztuki i reklamy. Jeśli opiera się ona na otwartości i wzajemnym szacunku, przynosi zazwyczaj zdumiewająco dobre efekty – powiedziała Anna Iller, branded content manager Allegro, jurorka konkursu Timecode Akcja Animacja.

Chcemy podkreślać, że ciekawe łączenie sztuki i reklamy jest możliwe i coraz bardziej pożądane przez marki – dodaje Katarzyna Rykaczewska, odpowiedzialna za strategię i komunikację projektu.

Do kooperacji zaproszone zostały uczelnie artystyczne: Akademie Sztuk Pięknych z Warszawy, Łodzi, Katowic, Wrocławia, oraz Uniwersytet w Poznaniu i Polsko Japońska Akademia Technik Komputerowych.

Organizatorem konkursu jest dom produkcyjny Timecode Film Production, który specjalizuje się w produkcji filmów reklamowych, branded contentu oraz animacji.
Parterami konkursu są: Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej, Open Minded Group (strategia i komunikacja projektu), Leniva Fullmetal Agency (identyfikacja wizualna konkursu), Agencja FaceAddicted (prowadzenie facebookowego profilu konkursu), Ucho Studio (udźwiękowienie animacji) oraz Shutterstock (udostępnienie grafik). Fundatorami nagród są firmy Wacom i Eizo.
Patroni medialni projektu: K MAG, WP, Radio Kampus.