Rusza projekt #wybieramPOLSKIEjabłka

Z inicjatywy Stowarzyszenia Sady Grójeckie, Związku Sadowników Rzeczpospolitej Polskiej, Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenia Sady Sandomierskie, Towarzystwa Rozwoju Sadów Karłowych oraz Unii Owocowej ruszył projekt, którego celem jest promocja naszych rodzimych jabłek.
O autorze
1 min czytania 2020-11-30

Jednym z głównych powodów realizacji projektu jest fakt, że polscy konsumenci spożywają za mało warzyw i owoców. Polska jako jeden ze światowych liderów w produkcji jabłek, niestety nie może poszczycić się ich największym spożyciem. Według badań roczne spożycie jabłek jest zdecydowanie niższe niż średnia dla wszystkich krajów Unii Europejskiej. Należy więc dążyć do tego, aby owoce i warzywa stanowiły połowę zawartości naszych talerzy.

Jabłka to bez wątpienia najbardziej popularne owoce, szczególnie w Polsce. Mają tutaj naturalne warunki wzrostu, cenimy je za ich smak i różnorodność, można z nich przygotować zarówno potrawy słodkie, słone, jak i przetwory. Warto wiedzieć, jak dobry wpływ wywiera jedzenie jabłek na nasze zdrowie i włączyć je na stałe do codziennej diety.

Kluczem do zwiększenia spożycia jabłek w Polsce jest zbudowanie świadomości konsumentów, że są one produkowane w bezpieczny dla zdrowia sposób. Za sukcesem i najlepszą jakością naszych polskich jabłek stoją przede wszystkim ludzie, prawdziwe rodziny sadowników, często wielopokoleniowe, gdzie wiedza i ciężka praca przekazywana jest z pokolenia na pokolenie. Dzięki zaangażowaniu w projekt rodzin sadowniczych możemy pokazać w jaki sposób wielopokoleniowe rodziny łączą tradycję uprawy jabłek z nowoczesnością.

Na potrzeby projektu prowadzone jest badanie, którego celem jest przygotowanie raportu mówiącego o Trendach na polskim rynku sadowniczym. Raport z tego badania zostanie zaprezentowany szerokiej grupie odbiorców już w styczniu 2021 roku. Uzupełnieniem głównych działań projektu są działania PR oraz zakup czasu antenowego na potrzeby emisji przygotowanych wcześniej materiałów filmowych w komunikacji miejskiej i kolejowej. Utworzone zostaną również profile w mediach społecznościowych: Facebook i Instagram, a ich zawartość będą tworzyć zdjęcia z sesji „Dzieciństwo w sadzie”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dodatkowym elementem projektu, który skierowany będzie do najmłodszej grupy odbiorców, będzie gra na urządzenia mobilne „Ninja z sadu”. Przejściu każdego poziomu w grze oraz po przecięciu „specjalnych” jabłek, wyświetlone będą ciekawostki i informacje dotyczące jabłek, w tym ich wartości odżywcze, witaminy, historia jabłek w Polsce.

Projekt zakłada również działania, które mają na celu zwiększenie świadomości sadowników co do najnowszych trendów w produkcji jabłek, włączając w to działania prośrodowiskowe. Sadownicy będą mogli korzystać z raportu, broszur i szkoleń prowadzonych on-line.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się