Timecode Akcja Animacja to szansa na zaistnienie w branży kreatywnej i marketingowej dla wszystkich, którzy w ciekawy i angażujący sposób umieją opowiadać historie za pomocą ruchomych obrazów. Tegoroczna edycja jest wyjątkowa. Po raz pierwszy konkurs ma temat przewodni i po raz pierwszy odbywa się online.
Wspólnym mianownikiem pięciu tegorocznych zadań konkursowych jest ekologia. Wszystkie tematy dotyczą zagadnień związanych z wyzwaniami cywilizacyjnymi, zrównoważonym rozwojem i środowiskiem naturalnym.
Zobacz również
– Ochrona środowiska i poprawa jakości życia to dziś kwestie priorytetowe. Jako organizator konkursu Timecode Akcja Animacja postanowiliśmy wesprzeć działania firm, którym nie pozostają one obojętne. Dlatego do współpracy przy tegorocznej edycji zaprosiliśmy pięć marek, które w swojej komunikacji poruszają tematy związane właśnie z wyzwaniami cywilizacyjnymi. Mamy nadzieję, że tegoroczna inicjatywa, która odbędzie się pod hasłem „Animacja dla Planety” spotka się z równie dużym zainteresowaniem jak poprzednie edycje Timecode Akcja Animacja – mówi Tomasz Dławichowski, CEO Timecode Film Production, organizator konkursu.
– Kiedy w marcu decydowaliśmy o przeniesieniu terminu nadchodzącej edycji, wiedzieliśmy że tegoroczny konkurs będzie inny. W związku z pandemią koronawirusa, w trosce o bezpieczeństwo uczestników i całego zespołu, postanowiliśmy przenieść wszystkie działania do internetu. Zarówno obrady jury, jak również warsztaty z uczestnikami odbywać się będą zdalnie. W tym roku zrezygnowaliśmy też z otwartych spotkań ze studentami uczelni artystycznych – dodaje Filip Tomann, partner w Timecode Film Production
Zadaniem uczestników jest stworzenie, w dowolnej technice animacyjnej, filmu do jednej z sześciu, gotowych ścieżek dźwiękowych, opracowanych przez agencje: FCB Bridge 2 Fun oraz VML&YR – partnerów kreatywnych konkursu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Spośród zgłoszonych prac, jury w którego składzie znaleźli się eksperci w dziedzinie animacji, motion designu, grafiki oraz komunikacji marketingowej, wybierze półfinalistów. Pięć wybranych osób zostanie zaproszonych na warsztaty kreatywne online. W ramach tych zajęć, twórcy prac półfinałowych będą mieli okazję aż dwukrotnie poprawić swoje animacje, przy wsparciu wybranych jurorów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Laureat tegorocznej edycji konkursu otrzyma nagrodę główną: 10 000 zł, monitor EIZO Color Edge CS2410 oraz tablet Wacom One. Dodatkowo każda z marek partnerskich, przyzna własne wyróżnienia, na które składają się honoraria 6 x 2000 zł oraz 6 tabletów Wacom Baboo Slate.
Pula nagród w konkursie wynosi 27 000 zł.
Prace oceniać będą: duet reżyserski Kasia Kijek i Przemek Adamski, Beata Śliwińska „Barrakuz”, visual & graphic designer, Andrzej Pągowski – artysta grafik, Małgorzata Drozdowska – creative director FCB Bridge2Fun, Agnieszka Klimczak – executive creative director FCB Bridge2Fun, Anna Iller – branded content manager Grupy Allegro, Agnieszka Koćmierowska – senior art director McCann Worldgroup, Filip Tomann – producent Timecode Film Production, Łukasz Słotwiński – partner / design One Eleven, Anna Szkałuba – head of visual design, VMLY&R, Olga Wroniewicz – pełnomocnik Rektora ds. współpracy międzynarodowej w Polsko Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz Kuba Matyka – creative director / experience director MELT.
Konkursowe ścieżki dźwiękowe można pobierać od 16.09.2020 ze strony: www.timecodeakcjaanimacja.pl. Prace można zgłaszać do dnia 14 października. Laureatów tegorocznej edycji konkursu poznamy 10 listopada br.