Kiedy zima budzi strach
Nadchodząca zima, szczególnie ta, która jest właśnie przed nami, może być jedną z najtrudniejszych jaką przyjdzie nam przeżyć. W kontekście toczącej się wojny w Ukrainie, zmian politycznych i ekonomicznych każdy z nas obawia się o to, czy nie zabraknie nam „ciepła”, do którego tak się przyzwyczailiśmy. W jeszcze trudniejszej sytuacji są Ci, którzy domu nie mieli i nie mają, osoby dotknięte bezdomnością, których w Polsce według oficjalnych danych jest ponad 35 tysięcy, a nieoficjalnych może być nawet dwa razy więcej.
Od wielu lat w tym trudnym okresie niskie temperatury niejednokrotnie są przyczyną wielkich tragedii i mogą prowadzić nawet do śmierci. Pozbawieni dachu nad głową, bez ciepłej odzieży i odpowiedniego, zimowego obuwia bezdomni każdego dnia walczą o swoje życie. Ale dzięki Martynie Zastawnej, właścicielce marki woshwosh, nie są w tej walce pozostawieni sami sobie. To ona 5 lat temu postanowiła pomóc osobom w kryzysie bezdomności, organizując dla nich zbiórkę obuwia.
Zobacz również
W kontekście działalności marki woshwosh, która na co dzień popularyzuje działania Zero Waste zajmując się czyszczeniem, renowacją i naprawą obuwia, zainicjowanie tak ważnej dzisiaj akcji społecznej na stałe wpisało się w strategie CSR wielu firm, które co roku przyłączają się do akcji.
Dla mnie, jako aktywistki, obojętność wobec drugiej, potrzebującej osoby jest najgorsza, dlatego od 5 lat staram się nie tylko zwrócić uwagę na problem bezdomności, ale przede wszystkim realnie pomóc. Tegoroczna, jubileuszowa edycja jest dla mnie niezwykle ważna, ponieważ wiem, że w wyniku wojny i czasów w jakich przyszło nam żyć zapotrzebowanie na zimowe obuwie jest znacznie większe niż miało to miejsce rok temu. Z drugiej strony, wiem, że po raz kolejny nie jestem z tym sama – mogę liczyć na wspaniały zespół, pomoc partnerów i wsparcie wszystkich tych, dla których pomaganie jest ważne. Liczę, że razem uda nam się „przejść przez zimę” i przekazać rekordową liczbę butów – komentuje Martyna Zastawna.
Edukacyjna wartość zbiórki szansą dla planety
Od pięciu lat akcji przyświeca jeszcze jedna bardzo ważna wartość, która pozwala realnie zmieniać nawyki osób w nią zaangażowanych. Drugorzędnym celem, jednak nie mniej ważnym, jest poszerzanie świadomości na temat zero waste i odpowiedzialnej mody. Uczymy się, że zamiast wyrzucać buty, w których nie chodzimy, możemy je oddać innym, przedłużyć ich życie i w ten sposób pomóc drugiej osobie i Planecie. Takie podejście sprawiło, że marka woshsowsh oswaja i kreuje nowe nawyki konsumentów, realizując tym samym misję związaną z edukacją branży obuwniczej i modowej w zakresie wdrażania realnych, transparentnych zmian mających na celu obniżenie śladu węglowego i zmianę nawyków zakupowych.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Naprawdę pomagać
Od samego początku woshwosh zaprasza do udziału w zbiórkach firmy, które realizują strategię CSR. W tej edycji wśród swoich pracowników, obuwie będą zbierać takie firmy jak: Allegro, Stena Recycling, Pepco, Mondelez Polska i Grupa Żywiec. Jak przy kilku ostatnich zbiórkach, InPost, jako partner akcji gwarantuje 1000 darmowych kodów nadania w urządzeniu Paczkomat dla największego gabarytu oraz wsparcie finansowe na czyszczenie i dezynfekcję wysyłanego obuwia. Darmowe kody nadania można uzyskać wysyłając zapytanie e-maila na adres [email protected]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Warto w tym miejscu dodać, że od początku woshwosh przykłada bardzo dużą uwagę do tego, aby przekazane obuwie trafiało do naprawdę potrzebujących osób, a zebrane buty faktycznie odpowiadały ich potrzebom. Są to wyłącznie sprawdzone fundacje z Warszawy, Gdańska, Krakowa i całej Polski.
Cieszę się, że i w tym roku udało się znaleźć partnerów, którzy decydują się na zbiórkę obuwia wśród swoich pracowników. To motywuje mnie do organizowanie kolejnych edycji. Chociaż przed nami bardzo dużo pracy związanej z przygotowaniem obuwia, to wiem, że warto robić to dla innych, dla tych, którzy nas potrzebują i warto również promować w społeczeństwie ekologiczny aspekt samej akcji… bo niezmiennie – oddać to znaczy URATOWAĆ – i to słowo można odnieść zarówno do odzyskanego obuwia, jak i ludzkiego życia – dodaje Martyna Zastawna.
Akcja trwa od 10 do 24 października. Obuwie można wysłać na adres: magazyn woshwosh ul. Płochocińska 35, 04-033 Warszawa, z dopiskiem „Zbiórka” lub dostarczyć do punktu woshwosh: ul. Międzyborska 57/65 04-027 Warszawa.
Dodatkowo każda z osób, która przyniesie buty otrzyma 20% rabatu na czyszczenie lub naprawę swoich butów.