W tegorocznej edycji na podarunki czeka aż 1811 psiaków i kociaków z 69 schronisk w całej Polsce. Aby zaspokoić głód wszystkich choinkowych zwierzaków przez jeden dzień, potrzeba blisko tonę karmy, a na trzy miesiące – co najmniej kilkadziesiąt ton.
Żelka, Neo, Śnieżek – to tylko jedne z wielu „żywych bombek” na wirtualnej choince, znajdującej się na stronie akcji #CharytatywnaChoinka. Bezdomne zwierzaki (sz)czekają na prezenty i liczą na dobre, ludzkie (mr)uczynki, dzięki którym święta w schroniskowym boksie będą choć trochę milsze i spokojniejsze.
Zobacz również

– Z roku na rok przybywa zwierzaków objętych akcją #CharytatywnaChoinka, dołączają kolejne placówki. Wciąż otrzymujemy zapytania z różnych schronisk potrzebujących wsparcia. W akcji bierze udział aż 1811 zwierzaków, ale odnosząc to do skali zjawiska bezdomności w Polsce, która dotyka zwierzęta, widać wyraźnie, że to wciąż kropla w morzu potrzeb – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato, która organizuje akcję #CharytatywnaChoinka w ramach ogólnopolskiego projektu Karmimy Psiaki.
Przekuć współczucie w działanie
Aż 91% Polaków deklaruje, że odczuwa współczucie, gdy słyszy o bezdomnych zwierzętach, a 78% zgadza się ze stwierdzeniem, że zwierzęta ze schroniska są wdzięczne i lojalne – tak wynika z badania „Polacy wobec bezdomnych zwierząt”, zrealizowanego dla Karmimy Psiaki przez firmę badawczą Minds & Roses.
W marketingu zawsze wygrywa drużyna. Dlaczego Studio PLAC zmienia się w PLAC360?
Badani przyznają, że na słowa „bezdomne zwierzęta”, „zwierzęta ze schroniska” reagują współczuciem (91%), smutkiem (88%) czy wzruszeniem (78%), natomiast połowa badanych wskazuje na strach czy niepokój.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Trzy czwarte Polaków spotkało się w swoim otoczeniu z pozytywnymi opiniami o zwierzakach ze schroniska i adopcjach bezdomniaków. „Zarażanie się” pozytywnym nastawieniem, obserwowanym np. wśród znajomych, wpływa też na emocje czy zaangażowanie w działania prozwierzęce.

#CharytatywnaChoinka to świetny sposób, by współczucie przekuć w konkretne, wspierające zachowania wobec bezdomniaków, zwłaszcza że – jak podkreślają organizatorzy akcji – zima to trudny czas dla zwierzaków, a przed schroniskami piętrzą się coraz nowsze wyzwania.
#CharytatywnaChoinka. Jak wesprzeć bezdomniaki?
Każdy może poprawić jakość życia bezdomniaków. Jak? Poprzez świąteczne podarunki! Wystarczy wejść na stronę internetową akcji, wybrać psiaka lub kociaka, którego chce się wesprzeć finansowo, a następnie skompletować dla niego paczkę online.
Kilka kliknięć i do koszyków zakupowych trafiają m.in. wysokiej jakości karma, przysmaki, suplementy, zabawki, kosmetyki czy przydatne na co dzień akcesoria. Co istotne, to osoba obdarowująca sama określa, na jaki zakres pomocy może się zdecydować. Nie trzeba finansować wszystkich produktów z listy, nawet jedna rzecz jest cenna i przyniesie wiele radości!
Z jednej strony mechanizm pomagania jest prosty, szybki i wygodny dla internautów, a z drugiej pozwala na wyjątkowe zaangażowanie się w akcję i poczucie realnego wpływu na sytuację wybranego zwierzaka. Do odwiedzających stronę „przemawiają” psiaki i kociaki, których zdjęcia umieszczone są w bombkach na wirtualnej choince. Można poznać ich imiona i historie poruszające serca.
Wyłącznie trafione i przydatne prezenty
Karmimy Psiaki weryfikuje sytuację w schroniskach i dba o to, by pomoc była celowana oraz skutecznie odpowiadała na indywidualne potrzeby zwierzaków. Na stronie akcji każdy psiak czy kociak ma przypisany koszyk produktów wskazanych przez placówkę, która sprawuje nad nim bezpośrednią opiekę.
– Nie ma tutaj zbędnych, nietrafionych podarunków. Każdy prezent jest cenny i wyczekiwany. Ogromną wartość ma karma – specjalistyczna, wysokiej jakości, dopasowana do potrzeb żywieniowych i zdrowotnych zwierzaków, ale lista wyzwań w schroniskach jest znacznie dłuższa i uwzględnia też inne produkty, które na co dzień są niezbędne – zapewnia Natalia Karolak, koordynatorka projektu Karmimy Psiaki.
Zapełnić miski na kilka miesięcy
Aby zapewnić pokarm na trzy miesiące dla wszystkich 1811 zwierzaków, konieczne jest zgromadzenie co najmniej kilkudziesięciu ton jedzenia.
– Zależy nam, by każdy „choinkowy” zwierzak otrzymał prezent. Dążymy do tego, by miski były pełne przez co najmniej kilka miesięcy. Naszym marzeniem jest zabezpieczyć te wszystkie zwierzaki na rok – podkreśla Iwona Duda.
Przebieg akcji można śledzić za pośrednictwem licznika na stronie, obserwując, na jak długo wystarczą aktualnie zgromadzone zapasy karmy. Akcja trwa do 31 grudnia 2025 roku, do północy. Zakupione i przygotowane prezenty będą przekazywane przez fundację prosto do schronisk.
Wśród ambasadorów akcji są artyści, influencerzy, przedstawiciele świata mediów i twórcy internetowi. Więcej o akcji przeczytasz TUTAJ.