Według danych Polskiej Organizacji Turystycznej zaprezentowanych w lipcu ubiegłego roku, turystyka odpowiadała za około 6 proc. polskiego PKB a pracowało w niej ponad 700 tys. osób. Podczas, kiedy odmrażanie powoduje, że część gospodarki może odetchnąć turystyka jest jedną z branż, które nie tylko pierwsze odczuły narodową kwarantannę, ale nadal odnotowuje ogromne straty, a odbudowanie jej pozycji będzie niezwykle trudne i żmudne jeśli pandemia i jej skutki będą utrzymywały się dłużej.
Ośrodki wypoczynkowe, hotele, gospodarstwa agroturystyczne, ich właściciele, pracownicy i ich rodziny, firmy świadczące usługi dla branży – dzisiaj wszyscy stoją przed trudnym wyzwaniem. Muszą uporać się z ograniczeniami, a jednocześnie zaprosić do siebie Gości zapewniając im maksimum ochrony i poczucia bezpieczeństwa, aby ochronić miejsca pracy i ratunek dla swojego biznesu.
Zobacz również
– Celem naszej kampanii jest zachęcenie Polaków do pozostania w tym roku w kraju, przemierzania Polski wzdłuż i wszerz, w poszukiwaniu niezwykłych zakątków, odkrywania uroków, tajemnic, ciekawej historii ale też bogatej, regionalnej kuchni. W ten sposób chcemy pomóc całej branży a jednocześnie pokazać, że jak mówi stare powiedzenie cudze chwalicie, swego nie znacie – mówi Wioletta Pietrzak, prezes fundacji i pomysłodawczyni akcji.
Kampanię wspiera trzech Ambasadorów
- Jacek Pałkiewicz – polski dziennikarz i podróżnik, reporter, odkrywca źródła Amazonki; członek rzeczywisty Królewskiego Towarzystwa Geograficznego.
- Witold Casetti – pół Włoch, pół Polak z wyboru mieszkający w Polsce. Znany z takich programów jak „Europa da się lubić” czy „Wyspa Robinson” i „Dookoła Sportu”.
- Marcin Mroczek – polski aktor serialowy i teatralny. Znany publiczności przede wszystkim z roli Piotrka w serialu „M jak miłość”.
W sobotę, 6 czerwca, w fascynującą dwutygodniową podróż wyruszyło 16 blogerów oraz Ambasadorzy. Każdy z blogerów odwiedza jedno województwo odkrywając znane i mniej znane skarby polskiej turystyki. Z podróży powstaną filmy i 16 e-booków, które mają być swoistymi przewodnikami po Polsce. Docelowo organizatorzy chcą przekazać przewodniki do samorządów oraz izb turystycznych do wykorzystania jako materiał promocyjny.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
– #urlopwkraju to projekt, który powstał z potrzeby chwili i potrzeby serca. To akcja, dzięki której odkryjemy Polskę na nowo, zachwycimy się nią naprawdę. Zapraszamy wszystkich nie tylko do obserwowania naszych profili na Facebooku i Instagramie, śledzenia przygód naszych Podróżników, ale przede wszystkim do oznaczania swoich podróży hasztagiem #urlopwkraju abyśmy razem mogli stworzyć turystyczną mapę Polski – zachęca Agnieszka Szmidt, współorganizatorka kampanii odpowiedzialna za jej promocję.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Partnerem strategicznym akcji #urlopwkraju została firma Alphabet Polska Fleet Management, świadcząca usługi wynajmu długoterminowego samochodów, która udostępniła na potrzeby projektu 20 samochodów marek BMW oraz MINI.