Ruszyło badanie pracowników i pracowniczek branży e-commerce

O autorze
1 min czytania 2023-07-14

W jakim kierunku zmierza e-commerce? Jakie są obecne i przewidywane trendy na tym rynku? Jaki rodzaj benefitów i wysokość zarobków zapewniają firmy zatrudniające w tym obszarze, a o jakim marzą pracownicy? Te i wiele innych pytań, stawia HRK w swoim najnowszym badaniu. Właśnie wystartowała ankieta online dotycząca oczekiwań i wyzwań stojących przed branżą handlu elektronicznego. W oparciu o wyniki badania opracowany zostanie raport „Rynek pracy e-Commerce. Preferencje pracowników_czek”.

Jaki tryb pracy wybierają eksperci i ekspertki e-handlu? W oparciu o jakie KPI są rozliczani? Na jakie wartości komunikowane przez pracodawców zwracają uwagę kandydaci oraz kandydatki? Chcemy poznać opinie i doświadczenia osób specjalizujących się w sprzedaży w kanałach cyfrowych lub zarządzającymi zespołami w tym sektorze.

Celem badania jest obserwacja rynku e-commerce zarówno od strony biznesu, ale też pracowników i pracowniczek. Zebrane wyniki pozwolą wytyczyć kierunek rozwoju całego sektora w Polsce, a także poznać perspektywy i ścieżkę zawodową specjalistów i specjalistek.

– Nasz zespół na co dzień realizuje projekty rekrutacyjne w obszarze e-commerce. Mamy świadomość, że tu najważniejsza jest relacja pomiędzy pracownikami a pracodawcami. W najnowszym badaniu chcemy zestawić oczekiwania firm z realnymi potrzebami zatrudnionych w branży. Przede wszystkim zależy nam na zastąpieniu statystyk opiniami osób związanych z handlem online – zapowiada Ewelina Kołodziej-Władzińska, senior executive manager, retail & e-commerce w HRK.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Badanie, które obejmuje ponad 30 kompleksowych pytań wystartowało 29 maja i prowadzone jest metodą CAWI (ang. computer-assisted web interview). Analiza objęła pracowników i pracowniczki na różnych szczeblach kariery z firm zlokalizowanych w całej Polsce.

Wyniki badania staną się częścią raportu „Rynek pracy e-Commerce. Preferencje pracowników_czek”, którego publikacja planowana jest w III kwartale tego roku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Patronat honorowy nad raportem objął IAB Polska Związek Pracodawców Branży Internetowej. Patronem akademickim jest Akademia Leona Koźmińskiego, a medialnymi NowyMarketing i My Company Polska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zapraszamy do udziału w badaniu.