BLIK to ulubiona metoda płatności w e-commerce w Polsce, która wygrywa z konkurencyjnymi rozwiązaniami przede wszystkim wygodą i bezpieczeństwem. Według szacunków Polskiego Standardu Płatności udział transakcji BLIK w płatnościach e-commerce – wynosi od 50 do 78 proc. Tym samym wyprzedza on w rankingu preferencji Polaków szybkie przelewy oraz karty.
Płatności odroczone z kolei to jeden z najszybciej rozwijających się trendów w handlu elektronicznym na całym świecie. Rosnące oczekiwania konsumentów w tym obszarze sprawiają, że coraz więcej sprzedawców internetowych oferuje je swoich klientom. Usługa BLIK Płacę Później jest odpowiedzią na te potrzeby.
Zobacz również
Płatności odroczone to jeden z naszych strategicznych projektów. Każdego dnia użytkownicy realizują już ponad 3 mln transakcji BLIKIEM. BLIK Płacę Później doskonale uzupełnia nasze portfolio, dając klientom dodatkową korzyść w postaci odroczenia płatności. Jesteśmy przekonani, że nasza usługa stanie się standardem Buy Now, Pay Later na tym kształtującym się jeszcze rynku – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIK.
Płatności odroczone w Banku Millennium
Wdrożenie jest możliwe dzięki współpracy kliku podmiotów. Rozliczenia transakcji BLIK Płacę Później umożliwia serwis Przelewy24, natomiast sklepem, w którym klienci mogą skorzystać z tego typu płatności, jest mediamarkt.pl. Usługę jako pierwszy wybranej grupie klientów udostępnił Bank Millennium.
Klienci Banku Millennium chętnie korzystają z nowoczesnych rozwiązań. Płatności zbliżeniowe BLIK, które w ubiegłym roku udostępniliśmy jako pierwszy bank w Polsce, cieszą się dużą popularnością wśród naszych klientów. Teraz chcemy udostępnić im opcję, w której mogą łatwo przesunąć termin zapłaty za zakupy. Rozszerzając naszą ofertę, koncentrujemy się przede wszystkim na potrzebach i preferencjach klientów. W myśl naszej strategii wspólnie z nimi współtworzymy udostępniane rozwiązania. Dlatego zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie pilotażu BLIK Płacę Później. Po przetestowaniu rozwiązania przez wybraną grupę klientów, udostępnimy usługę dla wszystkich – mówi Halina Karpińska, dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium oraz Sekretarz Rady Nadzorczej Polskiego Standardu Płatności.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Płatności odroczone likwidują jedną z kluczowych barier e-commerce – konieczność zaangażowania środków finansowych przed fizycznym otrzymaniem produktu. Dlatego mają szczególnie duży potencjał w sklepach, w których mamy do czynienia z zakupami o nieco większych kwotach, np. tych z elektroniką. Cieszymy się, że MediaMarkt, czołowy przedstawiciel tej branży, zdecydował się jako pierwszy akceptować nasz sposób płatności – mówi Witold Litaszewski, dyrektor Departamentu Consumer Finance w Polskim Standardzie Płatności.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowa usługa to także korzyści dla sprzedawców. Wprowadzając ją do oferty swojego sklepu, zyskują pewność otrzymania zapłaty natychmiast – w momencie zakupu i tym samym możliwość szybkiej realizacji danego zamówienia. Cały proces płatności BLIK Płacę Później tworzy więc bardzo pozytywne doświadczenia, zarówno jeśli chodzi o kupującego, jak i sprzedawcę.
BLIK sukcesywnie pracuje nad stopniowym rozszerzeniem dostępności usługi. W kolejnej fazie projektu rozwiązanie będzie udostępnione większej grupie klientów, a także w kolejnych bankach i sklepach.