Prezentowane dane pochodzą z gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego. Analizie poddano kreacje reklamowe emitowane w lutym 2025 w internecie, telewizji oraz radiu.
Rynek reklamy internetowej
W lutym 2025 odnotowaliśmy 76,6 mld emisji kreacji reklamowych w internecie, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2698,2 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 86,9% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.
Zobacz również
Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,7 sekundy (9,6 sekund dla kreacji typu display i 6,5 sekundy dla kreacji wideo).
Średnia widoczność kreacji digital w lutym 2025 (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 44%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 55,7% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 43%.
Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (30,3 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w lutym wyniósł 39,5%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 91 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji – 48,3%.
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD” (7,1 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 9,3% oraz „Automotive” (6,2 mld kontaktów reklamowych i SoV – 8,2%).
Słuchaj podcastu NowyMarketing

Top reklamodawcy online
Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w lutym 2025 została marka Temu, która wygenerowała 3,6 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 78,7% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 3,3 mld kontaktów i 79,5% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Ceneo.pl (1,8 mld kontaktów i zasięg na poziomie 75,2%).
Ranking TOP 10 marek zamyka Empik 0,57 mld kontaktów reklamowych.
Wydatki na reklamę online
Na pierwszym miejscu zestawienia wydatków reklamowych display w lutym 2025 znalazła się marka Temu – jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 2,4%. Na drugim miejscu uplasowało się Ceneo.pl z 2,2% udziału, natomiast podium zamyka Allegro (1,7% udziału).
Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.
Rynek reklamy telewizyjnej
W lutym w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”. Wygenerowała ona 19,3 mld kontaktów reklamowych, docierając do 89,7% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w lutym wyniósł dla tej branży 30,8%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 21 sekund. Na drugim miejscu znalazła się branża „Food” (11,4 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 18,3% oraz 89,3% zasięgu), podium zamyka natomiast branża „Trade” (10,5 mld kontaktów reklamowych, SoV – 16,8% i zasięg – 88,85%).
Top reklamodawcy TV
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w lutym była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,75 mld kontaktów reklamowych, docierając do 83,2% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Kaufland (1 mld kontaktów reklamowych i 81,9% zasięgu), natomiast na trzecim – Biedronka (1 mld kontaktów i 81,65% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka ING Bank Śląski z 0,52 mld kontaktów reklamowych i 78% zasięgu w populacji 7-75.
Wydatki na reklamę TV
Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 3,1% – a na drugim Biedronka, z udziałem na poziomie 2,05%. Trzecie miejsce należało do ING Bank Śląski z udziałem 1%.
Rynek reklamy radiowej
W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w lutym była branża „Trade” (9,3 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (5,6 mld kontaktów) oraz „Automotive” (2,3 mld kontaktów reklamowych).
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w lutym 2025 była ponownie marka Media Expert – wygenerowała ona 2,6 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,6% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się RTV Euro AGD (1 mld kontaktów reklamowych, 83,6% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,7 mld kontaktów, 81,75% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka marka Allegro.pl (0,3 mld kontaktów i 78,1% zasięgu).
Wydatki na reklamę radiową
Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w lutym marka Media Expert (11,8%). Kolejne miejsca należą do RTV Euro AGD (5,25%) oraz Lidl (2,8%).
Grafiki: mat. pras.