Saatchi & Saatchi i TANK o kulisach zdalnego tworzenia kampanii dla Banku Pekao S.A.

W telewizji i internecie trwa najnowsza kampania Banku Pekao S.A. z Sebastianem Kawą, polskim mistrzem świata w szybownictwie. Spot, który jest jej głównym elementem został zrealizowany w całkowicie zdalny sposób.
O autorze
1 min czytania 2020-05-20

O tym jak w wyjątkowych okolicznościach pandemii przygotowany został plan zdjęciowy i jak realizowany był spot pokazują w specjalnym making of agencja Saatchi & Saatchi i dom produkcyjny TANK. 

– Nowe okoliczności, w których się znaleźliśmy, wymagały nowej formy komunikacji i nowego podejścia do realizacji produkcji. Znaleźliśmy rozwiązanie, które nie narażało głównego bohatera, ekipy, klientów, czy pracowników domu produkcyjnego i agencji. Spot został nakręcony bez bezpośredniego udziału ekipy, a cały proces dział się online – powiedziała Magdalena Barszcz, senior TV producer w Saatchi & Saatchi.  

Kampania została zrealizowana w całkowicie zdalny sposób. Sebastian Kawa filmował i nagrywał się sam pod zdalnym nadzorem operatora, reżysera i agencji. W domu, który na czas realizacji kampanii stał się planem filmowym, zapewniono szczególne warunki bezpieczeństwa. Między innymi: przeprowadzono ozonowanie, dezynfekcję sprzętu filmowego i oświetleniowego, scenografii, dostarczano bezdotykowo garderobę, artykuły spożywcze. Do przygotowania planu dopuszczano w turach osoby, które zostały wyposażone w maseczki, rękawiczki jednorazowe oraz płyn do dezynfekcji.

– Chociaż spot powstawał w całkowicie nowych warunkach i wiele rozwiązań, m.in. streaming online z planu, zdalne reżyserowanie głównego bohatera oraz zdalna postprodukcja, testowaliśmy w ‘boju’, udało nam się sprawnie przeprowadzić etap pre-produkcji i samej produkcji. Cały zespół – w tym również przedstawiciele klienta i agencji – czuł się niezwykle zmotywowany, by film spełniał wszystkie oczekiwania. W efekcie produkcja przebiegła bardzo sprawnie i szybko, a przede wszystkim bezpiecznie – podkreślił Marcin Borkowski, producent ze studia TANK.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania wystartowała 5 maja. Kreacje obejmują kampanię telewizyjną (spot 30” i 15” z wariantami) oraz kampanię w internecie i social mediach. Za komunikację, kreację i realizację odpowiada Saatchi & Saatchi, za działania digitalowe agencja Sales & More, za social media Performance Media, a za planowanie i zakup mediów offline – Fullsix Media. Filmy wyreżyserował Maciej Kowalczuk, a zrealizował dom produkcyjny TANK. Za postprodukcję odpowiada Prodigious.

Słuchaj podcastu NowyMarketing