Rozwiązania są bezpłatne i kompatybilne z najnowszymi przeglądarkami i systemami operacyjnymi.
Zobacz również
Accessibility Project dedykowany jest deweloperom i designerom na całym świecie. Projekt powstał we współpracy Saatchi & Saatchi IS i Procter & Gamble, a jego pierwotnym celem była zmiana funkcjonalności karty produktowej jednego z flagowych produktów P&G – Ambi Pur. Rozwiązanie jest wynikiem wielomiesięcznej pracy designerów i deweloperów, którzy eksplorowali nowe podejścia do reguł i wytycznych rządzących tradycyjnym myśleniem o projektowaniu UX.
„Ponieważ rynek eCommerce jest przyszłością zakupów i cały czas się rozwija, to dla nas bardzo ważne, aby przecierać szlaki na polu jego dostępności dla wszystkich użytkowników” – powiedział Gergely Tóth, Associate Brand Manager w P&G.
Dzięki Accessibility Project deweloperzy i designerzy mogą w łatwy sposób ściągnąć bezpłatny szablon z otwartym kodem i zbudować dowolną stronę produktową, dodając wybrane funkcjonalności, takie jak powiększanie layoutu nawet do 500% bez utraty czytelności, ukryte alt tagi, czy nawigację z poziomu klawiatury.
Wrocław na ustach całej Europy. Reklama za 232 mln złotych dzięki finałowi Ligi Konferencji
„Jesteśmy zdeterminowani, aby tworzyć rozwiązania eCommerce, które są dostępne dla wszystkich oraz zaprojektowane według najwyższych standardów i bez kompromisów w kwestii wizualnej” – powiedział Rafał Bauer, eCommerce Design Director Saatchi & Saatchi IS.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Accessibility Project ma charakter długofalowy. Saatchi & Saatchi IS będzie kontynuować i eksplorować nowe sposoby na poprawę architektury informacji, przez wywiady i testy nowych rozwiązań, w których wezmą udział osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Docelowo nowe szablony będą wdrażane przez coraz więcej marek P&G, dla coraz większej liczby produktów.