Rozwiązania są bezpłatne i kompatybilne z najnowszymi przeglądarkami i systemami operacyjnymi.
Zobacz również
Accessibility Project dedykowany jest deweloperom i designerom na całym świecie. Projekt powstał we współpracy Saatchi & Saatchi IS i Procter & Gamble, a jego pierwotnym celem była zmiana funkcjonalności karty produktowej jednego z flagowych produktów P&G – Ambi Pur. Rozwiązanie jest wynikiem wielomiesięcznej pracy designerów i deweloperów, którzy eksplorowali nowe podejścia do reguł i wytycznych rządzących tradycyjnym myśleniem o projektowaniu UX.
„Ponieważ rynek eCommerce jest przyszłością zakupów i cały czas się rozwija, to dla nas bardzo ważne, aby przecierać szlaki na polu jego dostępności dla wszystkich użytkowników” – powiedział Gergely Tóth, Associate Brand Manager w P&G.
Dzięki Accessibility Project deweloperzy i designerzy mogą w łatwy sposób ściągnąć bezpłatny szablon z otwartym kodem i zbudować dowolną stronę produktową, dodając wybrane funkcjonalności, takie jak powiększanie layoutu nawet do 500% bez utraty czytelności, ukryte alt tagi, czy nawigację z poziomu klawiatury.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
„Jesteśmy zdeterminowani, aby tworzyć rozwiązania eCommerce, które są dostępne dla wszystkich oraz zaprojektowane według najwyższych standardów i bez kompromisów w kwestii wizualnej” – powiedział Rafał Bauer, eCommerce Design Director Saatchi & Saatchi IS.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Accessibility Project ma charakter długofalowy. Saatchi & Saatchi IS będzie kontynuować i eksplorować nowe sposoby na poprawę architektury informacji, przez wywiady i testy nowych rozwiązań, w których wezmą udział osoby z różnymi rodzajami niepełnosprawności. Docelowo nowe szablony będą wdrażane przez coraz więcej marek P&G, dla coraz większej liczby produktów.