SalesTube (Group One) został wybrany przez Avon International, jako konsultant globalnego projektu z obszaru marketingowej analityki danych. Jednym z kluczowych elementów cyfrowej transformacji marki Avon jest zmiana podejścia do analizy skuteczności działań marketingowych na wszystkich etapach ścieżki zakupowej klienta. Projekt, który realizuje SalesTube ze wsparciem działu strategii Value Media, ma na celu zbudować zunifikowaną macierz, która pozwoli na usprawnienie decyzji biznesowej na wielu rynkach oraz analizy trendów w spójnym ujęciu.
SalesTube, lider martech i e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej został konsultantem w zakresie KPI Matrix – projektu uspójniającego podejście do zbierania i analizowania danych marketingowych, jednej z najbardziej znanych marek w sektorze FMCG na świecie. Agencja przeprowadzi międzynarodowy audyt oraz mapowanie potrzeb na różnych etapach ścieżki zakupowej konsumentów. W efekcie powstaną rekomendacje kluczowych KPI oraz projekt wizualizacji danych, które ułatwią sprawne podejmowanie decyzji biznesowych klientowi w przyszłości.
Zobacz również
Prace nad uspójnieniem procesu zbierania i analizy danych prowadzone są równocześnie na wielu rynkach, w tym między innymi: w Polsce, Wielkiej Brytanii, Czechach, Rumunii, Republice Południowej Afryki i na Filipinach.
– Branża beauty przechodzi w ostatnich latach przez ogromne zmiany trendów, zachowań i oczekiwań konsumentów. Jest to duże wyzwanie dla międzynarodowych marek, aby w uspójniony sposób analizować zachowania konsumentów i podejmować strategiczne decyzje biznesowe na podstawie dostępnych danych omnichannelowych. Współpraca z SalesTube nad projektem KPI Matrix, jest kluczowym krokiem w kierunku transformacji digitalowej AVON i analizy podejścia omnichannelowego. Mamy nadzieję, że niniejszy projekt ułatwi nam dostęp do danych marketingowych na wielu rynkach jednocześnie. a ich wykorzystanie posłuży do stworzenia lepszej przyszłości dla konsumentów i konsultantek AVON – mówi Aleksandra Lenarczyk, head of global digital marketing
SalesTube będzie ponadto odpowiedzialny za stworzenie dokumentu „Global Playbook”, który ma stanowić praktyczny przewodnik po rekomendacjach, strategii oraz wdrożeniach dla wszystkich rynków AVON. Ten obszar współpracy agencji z klientem będzie mieć realne zastosowanie w budowaniu kultury organizacji dojrzałej cyfrowo, zarówno w obszarze wykorzystywania, przekazywania jak i adaptowania danych.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Wdrożenie spójnego procesu zapewni Avon International dokładniejszą analizę sytuacji marketingowej w poszczególnych krajach, a także umożliwi bezpośrednie porównanie jej pomiędzy nimi, co docelowo przełoży się na dokładniejsze podejmowanie decyzji biznesowych po stronie klienta.
Słuchaj podcastu NowyMarketing