Samo może się nie ułożyć, czyli kreatywna kampania zachęcająca do przekazania 1% podatku na leczenie raka

Samo może się nie ułożyć, czyli kreatywna kampania zachęcająca do przekazania 1% podatku na leczenie raka
Na ulicach Warszawy i w internecie ruszyła kampania, którą doskonale zrozumieją pacjenci onkologiczni oraz osoby z ich otoczenia. Stojące za kampanią 1% Stowarzyszenie Sarcoma postawiło na angażujący copywriting oparty na skojarzeniach z układanką i animowane ilustracje, które opowiadają historie.
O autorze
1 min czytania 2021-03-17

Kampania Stowarzyszenia Sarcoma trafia do osób szczególnie uwrażliwionych na temat nowotworów. Punktem wyjścia dla kampanii było zdefiniowanie prawdy o grupie docelowej – aktualnych i byłych pacjentach onkologicznych oraz osobach z najbliższego otoczenia chorego. W ich historiach wybrzmiewa powtarzający się motyw wdzięczności wobec personelu medycznego, na który chory trafił w odpowiednim czasie i który nadał kierunek dalszemu leczeniu.

Copywriting oparty na skojarzeniach z układanką pozwala budować angażującą komunikację. Ukazuje 1% podatku jako brakujący element terapii onkologicznej. Pomaga zrozumieć złożoność problemu: dopasowywanie diagnozy, układanie planu działania przez zespół medyczny, nierzadko dokładanie własnych oszczędności. Wreszcie eksponuje korzyść: 1% podatku dokłada kolejne elementy kombinacji decydującej o wyzdrowieniu i powrocie do formy. Dzięki niemu specjaliści mogą trafniej kojarzyć objawy i szybciej rozwiązywać diagnostyczne łamigłówki. Rozpadnięty na kawałki świat chorego zaczyna układać się w znajomy obrazek sprzed diagnozy.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 97 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampanię 1% uzupełniają dodatkowe materiały na stronie WWW, na której znajdziemy m.in. wypowiedzi pomagających, pacjentów, którzy otrzymali wsparcie oraz pracowników medycznych korzystających ze sprzętu sfinansowanego przez stowarzyszenie.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Za koncept kampanii i copywriting odpowiada Olga Muzyczuk. Ilustracje stworzył i zanimował Grzegorz Samson. Przestrzeń reklamową udostępnili bez opłat lub na preferencyjnych warunkach cenowych: Jet Line, AMS oraz Ströer Media.

PS

W październiku ub.r. ruszyła akcja fundacji Rak’n’Roll, której głównym celem była zbiórka pieniędzy na peruki dla dziewczyn chorych na raka. W kampanii wystąpiły znane aktorki i blogerki, które wzięły udziały w nietypowym i wzruszającym eksperymencie.

PS2

W marcu 2020 roku ruszyła nowa kampania Fundacji Rak’n’Roll pod hasłem „Niosą Nas Wasze KAERESY”. W jej ramach organizacja nawiązała współpracę z marką Sofix, która stworzyła specjalny model butów, pomagających przejść przez raka.

PS3

Powstaje nowy gatunek muzyki: Rak’n’Roll Music. Nie definiuje go rytm, brzmienie czy instrumentarium. Tę muzykę – za każdym razem na nowo – określa wola artystów pomagających chorym przejść przez raka. Tworzą ją także ich fani, bo każdy utwór powstaje w wyniku zbiórki na rzecz Fundacji na Facebooku.