Santander ogłosił, że w ramach nowej współpracy zostanie jednym z kluczowych partnerów Scuderia Ferrari. Logo banku będzie pojawiać się na samochodach, kombinezonach rajdowych i czapkach zawodników. W czasie trwania umowy partnerskiej Santander dostarczy Scuderia Ferrari rozwiązania, które będą wspierać zespół w realizacji planów osiągnięcia neutralności węglowej do 2030 r.
Formuła 1 należy do najchętniej oglądanych sportów na świecie. Według danych międzynarodowej agencji badawczej Nielsen całkowita liczba widzów F1 w 2021 r. sięgnęła 1,5 mld. Prawie połowę widzów stanowią Europejczycy, na drugim miejscu są mieszkańcy obu Ameryk. Na 2022 r. zostało już potwierdzonych 23 wyścigów grand prix, a kilka z nich odbędzie się na największych światowych rynkach dla banku. Formuła 1 chce osiągnąć status neutralności węglowej do 2030 r.
Zobacz również
W 2020 roku Santander był światowym liderem wśród banków w zakresie finansowania energii odnawialnej. Specjalne zespoły z Departamentu Bankowości Inwestycyjnej, Santander CIB, doradzają klientom, jak można stać się „zielonym”. Od 2020 r. bank prowadzi również swoją działalność w duchu neutralności węglowej i zobowiązał się do osiągnięcia zeroemisyjności w zakresie finansowania, doradztwa i działalności inwestycyjnej do 2050 r. Co więcej, finansowanie transakcji z sektora motoryzacji w Europie (Santander Consumer Finance), USA (Santander Consumer USA) oraz na innych rynkach wspiera rozwój rozwiązań w ramach zrównoważonej mobilności.
Ana Botín, Przewodnicząca Banco Santander powiedziała:
Bardzo cieszymy się na ponowną współpracę z Ferrari i wspieramy zespół w zielonej transformacji. Santander jest w pełni zaangażowany w walkę ze zmianami klimatycznymi i jako największy dostawca finansowania dla sektora motoryzacji chce być partnerem dla spółek, które stają się zielone. Nasza nowa współpraca z Ferrari przyspieszy nasz wspólny postęp.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
John Elkann, prezes Ferrari, powiedział:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
To zaszczyt ponownie współpracować z taką globalną instytucją finansową, jak Santander, która jest zaangażowana w odpowiedzialną bankowość i jest liderem w zakresie finansowania odnawialnych źródeł energii i usług doradztwa ESG (Environmental, Social and Governance) na całym świecie. Cieszymy się, że będziemy współpracować z bankiem, żeby osiągnąć status neutralności węglowej do 2030 roku. Wierzymy, że Formuła 1, dzięki swoim innowacyjnym technologicznym rozwiązaniom, będzie wspierać nasz sektor i również całe społeczeństwo.
Od 70 lat F1 i inwestycje tego zespołu są kolebką testów dla szeregu rozwiązań technologicznych, począwszy od aerodynamiki, kończąc na projekcie systemu hamulcowego, co pozwoliło przemysłowi motoryzacyjnemu ograniczyć emisję CO2. Od 2014 r. samochody F1 są 50% bardziej efektywne pod względem spalania. Do 2026 r. F1 chce opracować nowy silnik Formuły 1 – hybrydowy silnik drugiej generacji, który będzie neutralny węglowo i zasilany zrównoważonym paliwem.
Scuderia Ferrari skupia się na upraszczaniu własnych działań logistycznych, obniża masę całkowitą pojazdów, wprowadza zakaz korzystania z jednorazowych produktów z plastiku oraz inne środki. W tym roku Ferrari otrzymało od FIA trzygwiazdkową akredytację środowiskową.
Banco Santander współpracował już z Formułą 1 pomiędzy 2007 a 2017 r., a od 2010 r. z sukcesem współpracował z Scuderia Ferrari. Poza współpracą z F1 Bank jest również głównym promotorem rozgrywek piłkarskich w Europie i Ameryce Łacińskiej. Obecnie sponsoruje hiszpańską LaLiga Santander oraz ConmebolLibertadores. Wspiera również inne popularne sporty w Europie i Ameryce Łacińskiej.