– Jak podaje World Economic Forum aż 65% dzisiejszych uczniów szkoły podstawowej będzie pracowało w zawodzie, który jeszcze nie istnieje. Rozumiemy więc, jak wiele niewiadomych stoi przed młodymi ludźmi i jak ciężko podjąć im tak ważną decyzję, jaką jest wybór kierunku studiów. Dla tegorocznych maturzystów był to podwójny egzamin dojrzałości, który wiązał się z dodatkowym stresem spowodowanym pandemią Covid-19. Dlatego Fundacja Santander postanowiła zaangażować się w projekt „Start w studia z Santander”, który ma ułatwić młodzieży wybór odpowiedniej ścieżki nauczania – tłumaczy Marzena Atkielska, prezes Fundacji Santander Bank Polska.
Trudny wybór, wiele pytań
Zobacz również
Zastanawiając się nad wyborem studiów, maturzyści muszą odpowiedzieć sobie na kilka pytań: Czego oczekuje rynek pracy? Jak wybrać studia, skoro świat tak szybko się zmienia? Czy poza IT są jeszcze jakieś pożądane przez pracodawców branże? Czy chcę zdobyć wykształcenie, na które jest zapotrzebowanie na rynku pracy, czy bardziej mi zależy na realizacji pasji? A może chcę spełnić swoje marzenia i poznać ciekawych ludzi, z którymi uda mi się stworzyć własny projekt?
By odpowiedzieć na te najczęściej zadawane pytania oraz pomóc przyszłym studentom w wyborze naukowej drogi, Santander Bank Polska przy współpracy z Fundacją Santander opracował przewodnik, zawierający wskazówki dla absolwentów szkół średnich i materiały promocyjne od uczelni współpracujących z Santander Universidades w Polsce. Na stronie projektu Start w Studia z Santander (https://fundacja.santander.pl/) przyszli studenci znajdą praktyczne materiały prezentujące możliwości kształcenia na wielu polskich uczelniach oraz informacje o wartych uwagi organizacjach studenckich. Na bieżąco dodawane będą również porady ekspertów HR dot. rynku pracy, kompetencji przyszłości i umiejętnościach najbardziej pożądanych przez pracodawców, a także wyciąg z najważniejszych informacji o prawach studentów oraz lista najciekawszych programów stypendialnych z instruktażem jak się o nie ubiegać.
– Dobrze wiem jak trudno jest podjąć decyzję o wyborze uczelni, z którą młodzi ludzie będą budować swoją przyszłość, wchodzić w dorosłość. Staje się to tym trudniejsze, gdy nie można porozmawiać z przedstawicielami wybranego kierunku studiów, czy wejść za mury uczelni, by poczuć jej klimat. Od lat towarzyszymy studentom w ich pierwszych krokach na uczelni, dlatego i w tym roku chcemy ich wspierać. Bardzo się cieszę, że inicjatywa ta spotkała się z takim zainteresowaniem ze strony polskich uczelni i wspólnie możemy choć trochę ułatwić podjęcie decyzji przyszłym studentom – mówi Wojciech Leśniewski, dyrektor Santander Universidades.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Uczelnie, które chciałyby dołączyć do projektu i zaprezentować studentom możliwości i benefity kształcenia w ramach oferowanych kierunków studiów mogą kierować swoje zgłoszenia i dodatkowe pytania na adres: [email protected]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej informacji na stronie Fundacji i Facebooku Santander Universidades.